סוף סוף: מדעני חלל המציאו נעלי עקב שלא יהרגו לכן את הרגליים

בשני הקצוות המנוגדים ביותר של העולם המופלא שנקרא נעליי נשים נמצאים, מצד אחד, נעלי הנוחות המעט מביכות שלכל הדודות יש בשפע, ובצד השני, השפיץ של אופנת הנעליים וכפי הנראה הדבר הכי לא נוח שייצור אנושי יכול להצמיד לגוף שלו – נעלי העקב. וככה קורה כבר עשרות שנים שכל אישה שבוחרת להתהלך על סטילטו, צריכה להצטייד גם במנוי לכירופרקט או אורטופד ובביטוח רפואי מורחב, כי סכנת נפילה וזה.

ועכשיו, חדשות טובות לחובבות (וחובבים גם, אנחנו בעד שכל אחד יעשה מה שעושה לו את זה) ז’אנר העקבים: בקרוב תוכלו לצעוד בנוחות גם בגובה של עשרה סנטימטר (פלוס מינוס) מעל הקרקע, כי מיטב המוחות עמלו וחשבו ותכננו נעל סטילטו שלא תריב עם הרגל שלכם.

לא סתם כתבנו שעל ההמצאה הזאת חתומים מיטב המוחות. יוזמת הרעיון, דולי סינג, היתה בעברה מנהלת בחברה אמריקאית בתחום החלל ומעריצה של נעלי עקב, שנמאס לה מאי הנוחות שכרוכה בללכת עליהם יום שלם. הצוות שפיתח את הנעל כולל מדען טילים, אסטרונאוט, מהנדס, מומחה אופנה ואורטופד מנתח. מה לאנשי המקצוע המכובדים האלה ולנעלי נשים? ובכן, “עבורם זאת היתה בעיה הנדסית שדורשת פתרון פיזיקלי”, הסבירה סינג.

השדרוג המרכזי בנעל החדשה הוא להחליף את מוט המתכת שמחזיק את העקב בפולימר משוכל, שמאפשר חלוקת משקל טובה יותר מהעקב ועד האצבעות. ועכשיו ניתן לדולי סינג להסביר:

אם השתכנעתן ובא לכן זוג, אז בכיף. רק חשוב שתדעו שמהדורה מוגבלת של הנעליים תוצע למכירה לקראת הסתיו והמחיר – כמעט אלף דולר. תוך חמש שנים, מעריכה סינג, כמעט כל נעל בשוק תהיה מבוססת על טכנולוגיה דומה.

לייק לפטריה בפייסבוק