פרסום קריאייטיב ותופעות רשת

סודוקו

משחק סודוקו זה אחד הדברים שהכי כיף להעביר איתם את הזמן. מוזמנים לגלול למטה ולשחק כאן סודוקו.

אם מתחשק לכם לחדד קצת את הראש ואתם במקרה גם אוהבים סודוקו תשמחו לדעת שהחל מהיום אתם יכולים לשחק באתר הפטריה במשחק הסודוקו המוכר והאהוב. מוזמנים להוכיח לנו שאתם אלופי סודוקו במשחק המצורף כאן למטה. קליק כאן לעוד משחקים לילדים שגם מבוגרים אוהבים.

קצת רקע על משחק הסודוקו

המשחק במתכונתו הנוכחית שאותה כולנו מכירים מעיתונים ואתרים רבים בישראל, הופיע לראשונה בסוף שנות ה-70 באחד המגזינים של דל (Dell). גרסה זו הומצאה על ידי הווארד גארנס, ארכיטקט אמריקאי בן 74 שפרש לגמלאות. גארנס לא רשם פטנט או תבע זכויות יוצרים, ובעקבות כך-הסודוקו הפך לפטנט ברישיון חופשי ללא צורך בתמלוגים. בשנת 2005 גם עיתונים ישראלים ואתרי אינטרנט ישראלים החלו לפרסם תשבצי סודוקו על בסיס קבוע.

איך משחקים סודוקו

סודוקו זה תשבץ מספרים על לוח משובץ שגודלו 9×9, המורכב מ-9 ריבועים, שבכל אחד יש 9 משבצות. מטרת המשחק היא למקם את 9 הסמלים (לרוב הספרות 1 עד 9) על הלוח ככה שבכל טור, בכל שורה, ובכל מצולע, יופיע כל סמל בדיוק פעם אחת.

בדרך כלל המשחק מתבצע על טבלה של 9×9 תאים (יש גם טבלות במידות אחרות), המסודרים בתשע תיבות של 3×3 תאים. בחלק מהתאים נמצאים סמלים, ויש להשלים ולמלא את התאים הריקים בסמלים 1-9, כך שבכל טור, בכל שורה, ובכל תיבה, יופיעו כל הסמלים.

איך סודוקו עוזר לנו?

חוקרים רבים מייחסים לפתרון תשבצי סודוקו סגולות של שיפור או שימור כישורים שכליים. זה הגיוני כשחושבים על זה, המוח הוא שריר וככל שאנחנו נאמן אותו ככה הוא יהיה יותר חזק.

שיטות פתרון לסודוקו

שלב 1 – דרך פתרון מומלצת זה לחפש את המספרים החסרים באזורים והשלמתם לפי המיקום האפשרי באזור.

שלב 2 – לאחר מעבר על כל המספרים, והשלמת המיקומים הוודאיים שלהם, אנחנו נישאר עם מיקומים נוספים שבהם סימנו את המספרים שיכולים להיות בהם. כעת ניתן לעבור על אזורים, שורות או עמודות שבהם נשארו מעט (2 או 3) ריבועים ריקים, ונבדוק איזה מספרים נשארו בהם ובאיזה מיקומים. ככה נוכל להצליב שוב מספרים ומיקומים ולפתור עוד ריבועים.

שלב 3 – ככל שהתשבץ קשה יותר, יש יותר מיקומים שאין להם מספר ודאי שנזהה בשלבים שהצגנו. במקרה של תשבץ קשה נגיע לשלב שיש מיקומים עם מספר סימונים שאלימינציה לא פותרת וצריך להתחיל עם ניסוי וטעיה. יש לבחור צומת החלטה קריטי ולבחור בו אחת מהאפשרויות. צומת החלטה קריטי זה מיקום בו יש לפחות 2 מספרים אפשריים, ובחירת מספר אחד יזהה בוודאות מספרים במיקומים אחרים.

נמשיך ככה עד שנפסול את האפשרות שבחרנו, או שנראה שהיא פותרת את התשבץ. האתגר הוא בחירת צומת ההחלטה הנכון שיוביל לפתרון. צומת לא טוב לא ממש יקדם אותנו.

לייק לפטריה בפייסבוק

תגובות
Loading...