המשקל הכבד של ירידה לא מבוקרת במשקל

אנשים רבים מעוניינים להוריד במשקלם, כאשר הסיבות העיקריות לרצון זה הם שיפור ההופעה החיצונית וחתירה לאורח חיים בריא. מדובר במטרה מבורכת, שיכולה לחולל שינוי דרמטי באיכות החיים, אך היא גם טומנת בחובה לא מעט סכנות פוטנציאליות. ירידה לא מבוקרת במשקל עלולה להביא לתופעות לוואי שאינן רצויות ואינן בריאות. במאמר הבא נציג מקצת מתופעות אלה ונסביר על קצה-קצהו של המזלג כיצד להימנע מהן.

אין זבנג וגמרנו

במקרים רבים אנשים שאינם מרוצים ממשקל גופם או מנתוני ה- BMI שלהם (מדד מסת גוף) מעוניינים לבצע מהפך קיצוני שישנה את גופם במהירות. חשוב להבהיר שאין מדובר במהלך מומלץ כלל וכלל. ירידה במשקל צריכה להיעשות באופן מבוקר ומדורג, עם התייעצות באנשי מקצוע מוסמכים (כאלו שעברו הכשרות נכונות ומתאימות) ותוך שמירה על שגרת פעילות גופנית מגוונת ותפריט מאוזן. הבעיה העיקרית בדיאטות הפלא המהירות שגורמות להרזיה מהירה הן ההשלכות הלא מרוסנות המתחוללות על גוף האדם, אשר עשויות לכלול ירידה במדדים חשובים ומחסור בחומרים חיוניים לגוף. בנוסף, בלא מעט מהפעמים מתקשים המרזים החדשים לשמור על הדיאטה וחוזרים באופן מהיר מאוד למשקל הגוף המקורי, כך שלמעשה לא הושג דבר. יותר מכך, הן עשויות לגרום למפח נפש רגשי, כספי ועוד. לכן הדבר החשוב ביותר שיש להפנים בתחילת תהליך מסוג זה הוא שמדובר בעניין ארוך טווח שנמשך באופן איטי ומדורג.

זמן פציעות

דיאטות קיצוניות עלולות להגדיל את הסיכון להיפצע באופן משמעותי. הסיבה לכך היא ששינוי התפריט הדרסטי עשוי להחליש את תפקודם של מבנים גופניים חשובים כגון שרירים, רצועות, סחוסים וגידים. כתוצאה מכך התפקוד הגופני הכללי עשוי להיפגע וגם האפשרות להיפצע עולה. חשוב לדעת שדגש זה חשוב על אחת כמה וכמה בקרב גילאים מבוגרים (מעל 60) .

זה לא רק ספורט

אחד האלמנטים החשובים ביותר בהורדת משקל מבוקרת היא הקפדה על פעילות גופנית נכונה ומותאמת, דבר שלא תמיד קורה בשיטות ההרזיה ה-“מהירות”. חשוב מאוד להקפיד על פעילות גופנית אירובית (ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים וכדומה) אך באותה מידה (ואולי אף יותר) יש לקיים פעילות גופנית אנאירובית (אימוני התנגדות, סטים של כוח). חוסר בפעילות אנאירובית עלול להביא לירידה במספר סיבי השרירים, ובפגיעה במסת השריר הכללית ובחילוף החומרים בגוף – כל אלו חשובים מאוד על מנת לשמור על אורח חיים בריא.

המחסור החודשי

בלא מעט מדיאטות הפלא למיניהן קיים מחסור משמעותי בצרכי גוף האדם. דיאטות המתבססות על מספר מועט מדי של מרכיבים או קלוריות חוטאות למטרתן ולמעשה מונעות מהגוף את הדרוש לו לשם הזנה מספקת. יש לציין שמדובר בפוטנציאל של סכנה אמיתית לגוף, שכן הוא זקוק לתפריט המבוסס על כל אבות המזון ועל מספר מספק של קלוריות מדי יום. כל גריעה מתפריט שכזה היא לא מומלצת כלל.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק