בחירת רכב ב־2022: האפשרויות מגוונות מאי פעם

שנת 2022 מתקרבת אלינו בצעדי ענק, ועימה מגיעות אפשרויות חדשות ומגוונות בעולם הרכב. קוני כלי הרכב החדשים לא צריכים עוד לבחור בין כלי רכב בהנעת בנזין או דיזל בלבד, שכן כעת מכוניות בהנעה חשמלית נפוצות הרבה יותר ומציעות לרוכשים ביצועים יוצאי דופן, חיסכון בהוצאות שוטפות ותרומה גדולה יותר בשמירה על הסביבה. אז אילו אפשרויות רכב חדשות יעמדו לרשותכם בשנת 2022? כל מידע לפניכם.

Credit: Pexels

רכב חשמלי

אם אתם רוצים לוותר על מנוע הבערה הפועל על דיזל או בנזין לגמרי, תוכלו לרכוש רכב חשמלי, שבו ישנו מנוע חשמלי בלבד. לרכב זה ישנם יתרונות רבים שפשוט בלתי אפשרי להתעלם מהם. ראשית, המנוע החשמלי אינו פועל על בסיס דלק כלל. משמעות הדבר היא שבעל רכב זוכה לחיסכון עצום בהוצאות השוטפות של הרכב. הרי ידוע שבין ההוצאות הגדולות ביותר על הרכב, ההוצאות על הדלק עומדות בראש הרשימה. בנוסף, בשל העובדה שלא מתקיימת שרפת דלק במכוניות החשמליות לא נוצרת גם פליטת מזהמים לאוויר. לכן, הרכב אינו רק חסכוני, אלא גם ירוק הרבה יותר ותורם לשמירה על איכות הסביבה.

יש הנחה שגויה שלפיה המנוע של הרכב החשמלי חלש יותר ממנוע הבערה, דבר שלכאורה מביא לביצועים פחות עוצמתיים. האמת היא שההפך הגמור הוא הנכון, כלי הרכב החשמליים הם עוצמתיים ביותר ומציעים יכולת ביצוע גבוהה ומרשימה, כולל יכולת האצה יוצאת דופן. בנוסף, תחזוקת המכוניות החשמליות משתלמת יותר, משום שלא נוצר חום גדול במנוע הגורם לבלאי של רכיבים.

לרוב מומלץ למי שמחזיק ברכב חשמלי לתקין עמדת טעינה ביתית, המאפשרת הטענה מלאה של הרכב בשעות הלילה. חשוב לציין כי טווח הנסיעה של רכב בעל סוללות טעונות במלואן הוא גדול ביותר, לכן הסיכוי שתתקעו באמצע הדרך לא ממש קיים. ישנן גם עמדות טעינה מהירות המפוזרות בנקודות שונות בארץ, אך חשוב לוודא שאכן העמדה מתאימה לרכב שברשותכם.

רכב היברידי

הרכב החשמלי ההיברידי הוא אפשרות נוספת לרוכשי כלי הרכב בשנת 2022. רכב זה למעשה משלב מנוע בערה לצד מנוע חשמלי. בכלי רכב אלה מנוע הבערה משמש כמנוע מרכזי ואילו המנוע החשמלי הוא מנוע שיכול לפעול בצורה עצמאית למרחקים קצרים או שביכולתו לתמוך בפעולת מנוע הבערה כדי לצמצם את ניצול הדלק.

על אף שרכב זה בכל זאת עושה שימוש בדלק, עדיין ישנו חיסכון לא מבוטל בהוצאות במיוחד עבור מי שמתגורר בעיר או נוסע בסביבה עירונית על בסיס יומי. בנסיעות איטיות הכוללות בלימות מרובות, מחשב הרכב מכניס את מנוע החשמלי לפעולה כדי לצמצם את צריכת הדלק המוגברת המתרחשת בעקבות העצירות המרובות.

את הרכב ההיברידי לא ניתן להטעין דרך חיבור קיצוני וגם אין צורך בכך מאחר וסוללות המנוע החשמלי קטנות יחסית. טעינת הסוללות מתרחשת באמצעות פעולת מנוע הבערה, בכל זמן שבו מתרחשת בלימה או כאשר הרכב נמצא על מצב שיוט.

רכב היברידי נטען

שמו של הרכב ההיברידי הנטען מעיד על הרכבו ואופן פעולתו. זהו רכב המשלב מנוע בערה ומנוע חשמלי, אך כאן סוללות המנוע החשמלי גדולות יותר וניתן לטעון אותן גם באמצעות חיבור לעמדה חיצונית. אם כן, בכלי רכב אלה צריכת הדלק נמוכה מזו של הרכב ההיברידי, כלומר החיסכון בדלק גדול יותר וגם ההשפעה על איכות הסביבה חיובית יותר. בכלי הרכב אלה ניתן לנסוע על פעולת המנוע החשמלי בלבד גם בנסיעות ארוכות אל מחוץ לעיר. ניתן לטעון את הרכב גם בעמדות טעינה ציבוריות המפוזרות בנקודות שונות.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק