לטוס כמו שאתם אוהבים או: למה לו יש שניצל?

שתי הפרסומות החדשות של אל-על בקמפיין “לטוס כמו שאתם אוהבים” הן נחמדות ביותר. בפרסומות מוצגים בחור ובחורה, לאורך שלבים שונים בחייהם, כאשר התמונה העולה מרצף האירועים, היא שהם אוהבים להתבדל מהחברה, ולעשות את הדברים בדרך שלהם. האחד – מכור לשניצל ביתי ואוכל אותו בכל הזדמנות, והשנייה, עושה תמיד את ההיפך מהשאר ותמיד יוצאת נשכרת. עד כאן הכל טוב. אך מה קורה כשהם עולים על טיסת אל-על? ובכן מסתבר שהכל משתבש. הבחורה תקועה בתור, הבחור תקוע עם פסטה בולונז במקום שניצל. קורע לב.

נחזור טיפה אחורה. בתור ילדה, מגיעה הבחורה לתור לקולנוע ונתקלת בתור ארוך לסרט “אבודים בחלל”. היא מחליטה, במקום לעמוד בתור כמו בן אדם, ללכת לתור הריק ולרכוש לעצמה כרטיס לסרט המנצח “על אצולה ונימוסים”. עכשיו תגידו לי אתם. אני אמור ללמוד משהו, או להתחבר רגשית לדמות שבחרה ללכת לראות את הסרט “על אצולה ונימוסים”? לא נראה לי. ומה לגבי העדפה שלה לנ ומה לגבי הבחור? נראה שהשניצלים שהוא מכור אליהם הם לא שניצלים ביתיים, אלא בכלל שניצלים של מאמא עוף. לא שיש לי בעיה עם שניצלים של מאמא עוף, אך אם זה הדבר היחיד שהייתי אוכל כל חיי, הייתי מברך את הדיילת אחרי שהייתה מניחה לי ספגטי בולונז על דלפק האכילה.

אם נתגבר לרגע על בעיית האמינות המינורית של הדמויות בסרטון, מה שאל על באים ואומרים לנו בפרסומת הזאת הוא מאוד ברור. עד היום – היה לכם חרא. מהיום – יהיה לכם פחות חרא. כלומר, לא תשבו בנוח, תעברו בידוק בטחוני מציק, הכרטיסים יהיו יקרים, אך לפחות תוכלו לעבור את הצ’ק אין בזריזות ולבחור איזה אוכל מגעיל של מטוס בא לכם לתקוע לפני שתשלשלו כשתנחתו. מגניב. סה”כ משדרג את חווית הטיסה.

ומעט רצינות לקראת סיום – הפרסומת בהחלט חביבה. רעיון חביב, ביצוע סביר לחלוטין, ואני מניח שהעובדה שניתן לבחור את המושב, ולבחור את האוכל, תעודד אנשים רבים להזמין את כרטיסי הטיסה שלהם דרך אתר אל-על, ותוריד מעט מהתורים בצ’ק אין. מי שחיפש פרסומת שתעשה את העבודה – מצא אותה. מי שמחפש כמוני, פרסומת שקצת יותר תרגש, תפתיע, או תהיה מקורית, יגלה פרסומת שהיא פחות ספגטי בולונז, יותר שניצל של מאמא עוף.

מקאן אריקסון, קמפיין אל על, לטוס כמו שאתם אוהבים.


לייק לפטריה בפייסבוק