איך היה נראה פייסבוק מודל 97?

once upon, או בתרגום חופשי לעברית, “היה היה”, הוא פרוייקט חדש ומגניב, המדמה כיצד היו נראים אתרים שאנחנו רגילים לגלוש בהם בלי סוף כיום, בעידן תחילת ימי האינטרנט המודרני, אי שם בשלהי שנות התשעים, תקופת החיוג לאינטרנט.

כל מי שהיה לו אינטרנט אי שם בשנות התשעים זוכר כמה איטית, מסורבלת ומעיקה הייתה הגלישה ברשת, כאשר בכל פעם נאלצנו לחייג על מנת לקבל “אישור גלישה”, ולשלם סכומי כסף מופקעים פר דקה או פר יום. במסגרת הפרויקט החדש, לא רק שתוכלו לראות איך היה נראה פייסבוק אם היה מוקם בשנת 97, תוכלו גם לגלוש בו. בנוסף, על מנת להפוך את חווית הגלישה המיושנת לאותנטית ככל האפשר, הגבילו יוצרי הפרויקט את מהירות הגלישה והורדת האתר ל 8 ק”ב לשניה, כך שהגלישה הופכת לאיטית במיוחד, ממש כמו פעם. באתר ממליצים לכם להשתמש ב netscape כדפדפן מועדף, ולעבוד עם חלונות 95 לתוצאות מירביות בטעינת האתר. מצחיק.

תופתעו לגלות כמה מכוערים ופונקציונאלים היו נראים פייסבוק, יוטיוב ואפילו גוגל, בממשקים המדמים את הממשקים המקובלים בתחילת ימי האינטרנט. אין ספק, מדובר בנוסטלגיה הארד קור, הזדמנות נחמדה להעריך את מה שיש לנו היום ולא להתבכיין בכל פעם שדף אינטרנט נתקע, או שלקובץ לוקח יותר מ 3 שניות לרדת אליכם למחשב. היו ימים גרועים הרבה יותר. קליק לאתר.

 

לייק לפטריה בפייסבוק