טאטא! מאמא! איחובה קונץ! בייגל בייגל ביידיש

“עם ישרואל! הגיע הזמן לבייגלה דקים דקים בטעמים!” זהו אקורד הסיום של אחת הפרסומות המוצלחות שנראו על המסך השנה. הציטוט הזה מצטרף לסדרה של משפטים מבריקים ומצחיקים אשר נכנסים בך במהירות 80 קמ”ש בזה אחר זה בפרסומת החדשה של באומן בר ריבנאי למותג בייגל בייגל. בימים בהם מבחר הפרסומות דל למדי, והרשתות הגדולות מפחדות לפרסם כדי לא להעלות את ראשם מעל הקרקע ולחטוף כדור (שאריות המאבק החברתי), כיף לראות פרסומת כזאת.

פולין, 1880, הנער למשפחת בייגל רץ ריצת אמוק בעיר ומגיע הביתה בסערה על מנת לספר על הרעיון הענק שנוצר לו בראש – בייגלה בטעמים. יידיש היא שפה מצחיקה. היא מסמלת את היהודי הישן, זה ששמר שבת וחי בבית קטן וצנוע באחת מארצות הגולה. יותר מזה היא מסמלת את הפולנים. עם אכזר עם דעה נחושה על העדות האחרות, ורצון לייצר אוכל בלי טעם. שלל אמירות מצחיקות נכנסות לאוויר, בן גוריון הקטן הורס, ובאופן כללי, הפרסומת מלאה במטבעות לשון כל כך חזקים, עד כדי שהפרסומת הזו יכלה בקלות לשמש כמערכון בארץ נהדרת, ואני מבטיח לכם – כל המדינה הייתה אומרת “עם ישרואל”, “איחובה קונץ”, “גויילעם” ועוד.

הפטריה מפרגנת בגדול לסרטון של באומן, וממליצה לכם בחום לראות ולשתף. בהנחה שראיתם, כל שנותר הוא לשתף. בהנחה ששיתפתם, לכו קיבינימט.


לייק לפטריה בפייסבוק