הסוף להתעללות באנשים ששכחו את הפייסבוק שלהם פתוח?


כמעט לכל בעל חשבון פייסבוק זה קרה. מכירים את שיחת הטלפון הזאת, מאחד החברים שלכם ששואל אתכם במפתיע “תגיד, אתה פרסמת את הסטטוס ההזוי הזה על הקיר שלך? ומה עם הרגע הזה בו בדיוק חזרתם הביתה, פתחתם את פייסבוק, ולהפתעתכם הרבה גיליתם שמישהו העלה סטטוס דבילי/מביך בשמכם, שסחט לייקים ותגובות של חברים שלכם. אם אתם אנשים רגועים, אתם תקבלו את העובדה שיש לכם חברים מפגרים באהבה. אנשים אחרים לעומת זאת, מתעצבנים, ויש שיאמרו בצדק.

בלוגר בשם מרטין קלי, החליט שנמאס לו מהתופעה המגונה (והמאוד מאוד מצחיקה הזאת), וכתב מסמך חצי משפטי, מעין אמנה עליהם אמורים לחתום הצדדים (אתם והחברים לצורך העניןי), ולפיה החתומים מתחייבים לא לפרסם סטטוסים בשמו של חבר שלהם, לא לבצע מתיחות פייסבוק מטופשות, או פגיעה בשמו הטוב של חבר, תופעה המכונה בסלנג האמריקאי-גיקי Frape (שילוב של המילים אונס ופייסבוק – אונס פייסבוק).

האתר mashable חושף את הסיפור המצחיק הזה, ומוסיף כי כמו בכל סיפור מהסוג הזה, יש גם מתנגדים לעניין. המתנגדים גורסים כי השימוש במילה Frape הוא מעבר לגבולות הטעם הטוב, היות ומשתמש במילה כמו אונס למטרות חצי היתוליות, מה שגורם לפיחות בעצמה של המשמעות האמתית של אונס.

לדעתי, המילה Frape היא גאונית. במשך כמעט עשר דקות ניסיתי לחשוב על גרסה עברית למילה הזאת אך המוח המנוון שלי לא הצליח להעלות בחכתו אפילו מגף ישן. האם אתם גולשים יקרים, תוכלו למצוא מילה או ביטוי שיעבירו את התחושה הלא נעימה של מי שגילה שהוא קרבן מתיחת פייסבוק? אשמח לעזרתכם. בין שולחי ההצעות תוגרל סיסמא חדשה ומתוחכמת לפייסבוק שלו.

צפו בסרטון ההסבר, ובמסמך הרשמי.


 

לייק לפטריה בפייסבוק