האם פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג הישראלי?

רותם גז, בחור ישראלי, מוכר בעולם המדיה והרשתות החברתיות, שינה את שמו באופן רשמי בתעודת הזהות למארק צוקרברג , כחלק ממהלך מתוכנן כנגד פייסבוק. נכון, זה נשמע הזוי, אך מאחורי הידיעה המצחיקה הזו מסתתר לו סיפור הזוי לא פחות.

גז, הוא הבעלים של חברה בשם I-SHARE, המפעילה את “לייק סטור” סוג של חנות לייקים, המספקת תנועה ולייקים לעמודי פייסבוק, סרטוני יוטיוב ובכלל פעילות הקשורה לקידום אתרים ותכנים ברשת. לפני כמה חודשים בינואר 2011, נפרץ חשבון הפייסבוק של גז על ידי האקרים, והוא תבע מפייסבוק ונציגתה בישראל “נענע 10” להשיב לו את פרופיל הפייסבוק שלו, ואלה בתגובה סירבו בתוקף, בטענה כי הוא עובר על תקנון פייסבוק, ופעילות החברה שלו אינה חוקית. גז התעצבן ובצדק, והגיש תביעה נגד פייסבוק ונענע 10.

בספטמבר השנה, מסרה פייסבוק לרותם גז מכתב איום משפטי, ובו הבטחה לתבוע לו את התחת, אם לא יסגור את הלייק סטור שלו ויפסיק כל פעילות הקשורה לרשת החברתית פייסבוק. גז טוען כמובן, כי אינו עובר על החוק, וכל הפעילות של החברה שלו אינה מנוגדת לתקנון פייסבוק והיא חוקית למהדרין. כאן הגיע המהלך הגאוני של גז. בתחילת דצמבר, התייצב במשרד הפנים ושינה את שמו בתעודת הזהות למארק צוקרברג, כחלק מהמאבק המשפטי-אידיוטי בפייסבוק.

כעת, שוב שלחה פייסבוק מכתב איום לגז עם אותו מסר שהועבר במסמך הראשון, לפיו אם ימשיך בפעילותו יתבע על ידה. מה שפייסבוק עדין לא יודעת, הוא שהיא הולכת לתבוע את… מארק צוקרברג!

באמצעות סוכנות הפרסום “מזבלה”, הרים גז קמפיין תחת הכותרת “האם פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג?”. הקמפיין כולל עמוד נחיתה (באנגלית כמובן) הכולל את כל המידע על התגלגלות הפרשה, סרטון יוטיוב עם צילום במצלמה נסתרת של שינוי השם במשרד הפנים, ואפשרות לתת לייק לעמוד הפייסבוק של צוקרברג (הישראלי), עמוד ששמו: “im mark zuckerberg”. שמו של הדומיין (כתובת האתר) הוא אדיר, ולא ייאמן שהוא היה פנוי לרישום: http://markzuckerbergofficial.com/ (העמוד הרשמי של מארק צוקרברג).

סיום הסיפור בינתיים הוא שאלת מליון הדולר “האם מארק צוקרברג יתבע את מארק צוקרברג? והיא שאלה מסקרנת ומצחיקה ביותר. לא סתם עמוד הנחיתה ועמוד הפייסבוק באנגלית, הסיפור הזה הולך להיות סיפור גדול ברמה עולמית. סביר להניח שמהר מאוד הסיפור יגיע גם למהדורות החדשות בארץ ואולי בעולם. אין ספק – מדובר במהלך מבריק, שיכול להוציא את רותם גז גאון, או לחילופין אדייוט במידה וכל הסיפור הזה ייגמר בתביעה של מליונים. אם אתם שואלים אותי (וסביר שאתם לא) רותם כז יצא מלך, ודרך ההתמודדות שלו עם הפרשה היא גאונית ומוכיחה שוב, שלפעמים אדם בודד יכול לעמוד איתן גם מול גוף ענק ומפחיד כמו פייסבוק. המשך יבוא….

קליק לעמוד הנחיתה. קליק לעמוד הפייסבוק. צפו בסרטון היוטיוב של רותם גז משנה את שמו למארק צוקרברג.



לייק לפטריה בפייסבוק