בקשת החברות שלא הייתם רוצים לקבל

כולם אוהבים לקבל הצעות חברות בפייסבוק. מיני התרגשות כזאת, שעוטפת אותנו לפני שאנחנו לוחצים על האייקון הקטן שיבשר לנו, מי הולך להיות החבר החדש שלנו. הצעת החברות שקיבלו גברים רבים בברזיל, לא הייתה אחת מההצעות הכיפיות. לא חבר מהעבר, ולא בחורה נאה ומפתיעה.

בחלק מקמפיין לעידוד השימוש בקונדומים בברזיל, בוצע מהלך פרסום דיגיטלי על ידי חברת הפרסום המקומית AGE, במסגרתו נשלחו לאלפי גברים בפייסבוק הצעות חברות מ… התינוק שעוד לא נולד להם. בניסיון להרתיע גברים מקיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה, קיבלו גברים נבחרים הצעת חברות מתינוק, הנושא את שמם בצירוף המילה ג’ונייר.

כמובן שמדובר בקמפיין פרובוקטיבי משהו, וסביר להניח שגברים רבים נלחצו למדי כשקיבלו את הצעת החברות מהתינוק העתידי שלהם. האפקט אמנם, הוא חזק, אבל בקמפיין מסוג זה קיים גם סיכון רב, היות ולא בטוח בכלל שפייסבוק תעבור על זה בשתיקה. המון פרופילים פיקטיביים נפתחו למען הקמפיין הזה, מה שלא ממש עומד באותה שורה עם תקנון האתר. כך או כך, הצעד כבר נעשה והשיג את שלו – רעש תקשורתי.

לצערי, אני לא ברזילאי, ולא קיבלתי הצעות חברות מרועי פרבשטיין ג’ונייר, על אף שהייתי שמח לקשקש איתו מעט. אם אתם רוצים לנסות לפצות אותי על עגמת הנפש שגרם לי התינוק העתידי שלי, אתם מוזמנים להציע לי חברות בעצמכם.  צפו בסרטון הסבר קצר על הקמפיין המגניב של AGE.


לייק לפטריה בפייסבוק