תופעה: פרסומות מקומיות משגעות את הרשת

באופנה, ידוע כי ישנן מגמות רבות המתחלפות ומשתנות מעונה לעונה. מידי פעם סגנונות לבוש ישנים חוזרים לקידמת הבמה וזוכים לעדנה מחודשת. כך היה עם הפדלופון, כובעי קסקט, ד’ינסים גבוהים וכדומה. גם בעולם הפרסום המצב הוא דומה כאשר הרבה פעמים טרנדים מסויימים שוטפים את עולם הפרסום ומסרבים לעזוב אותו עד אשר יגיע הדבר הבא. עם התפתחות עולם הפרסום עקב הפיכת האינטרנט בכלל ויוטיוב בפרט לכלי הפרסום החשובים ביותר לפתע נפתחה הדלת לפרסום אגרסיבי גם כבור עסקים קטנים שאינם יכולים להרשות לעצמם  פרסומות ברדיו או בטלויזיה. כל בעל עסק או סתם בן אנוש, יכול לצלם וידאו כלשהו ועם השקה ומחשבה נכונה, להפוך אותו לסרטון מצליח ברמה גלובאלית.

התופעה הזו, גרמה לכך שלאחרונה, דווקא סרטוני הפרסומת המקומיים, של עסקים קטנים וקיקיוניים, אשר הופקו בעלות מינימאלית, גורפים כמות צפיות לא הגיונית, והופכים לאהובים יותר ויותר על הגולשים. הרבה יותר כיף לצחוק, להתפעל ולשתף פרסומת של מוצר מצחיק, או מותג קטן, מאשר לשתף עוד פרסומת גרנדיוזית של קוקה קולה.

2 הפרסומות הבאות הן פרסומות לעסקים קטנים ומקומיים בארה”ב אשר נותנים המחשה מעולה למגמה הזאת. הסרטון הראשון הוא של צ’אק טסטה, מפחלץ חיות מארצות הברית שהעסק שלו נתקע והחליט שהוא פונה למומחי שיווק ויראלי באינטרנט על מנת למנף אותו. התוצאה היתה מליוני צפיות, סרטון קורע מצחוק בעלות מינימאלית, והצלחה כבירה לעסק הקטן שגררה חיקויים רבים וסרטוני תגובה רבים ברשת. הפרסומת הנוספת היא ל divinr rags, מעצב מקומי מארצות הברית שמצא דרך מקורית ומצחיקה לפרסם את העסק שלו. מצחיק ביותר, מומלץ בחום.




קליפ עם התגובות המצחיקות יותר לפרסומת של צ’ק טסטה:


לייק לפטריה בפייסבוק