5 מסלולי אופנועים לחג

החגים הפתח, מזג האוויר מעט מתקרר, וזה בדיוק הזמן לצאת לטייל לבד או עם חברים. הנה 5 מסלולים מצפון לדרום שאתם פשוט חייבים להכיר

החגים מעניקים לנו ימים ארוכים של חופש והזדמנות לנצל את מזג האוויר כדי לצאת לטיולי שטח. את הטיולים אפשר להפיק באופן עצמאי או יחד עם קבוצות חברים. הדבר החשוב הוא להקפיד על כללי הבטיחות ולהתאים את אופי המסלול לניסיון ולידע. אין סיבה להסתכן כדי ליהנות ממסלולים מאתגרים וכדאי להגיע עם ציוד מגן מלא. אחר כך הכל הופך להיות יותר קל ומה שנשאר לעשות הוא פשוט לבחור את המסלול המסקרן ביותר מצפון  ועד דרום:

רמת הגולן: מבצר נמרוד עד הבניאס

את הטיול בצפון כדאי לערוך במסלול שמתחיל במבצר נמרוד ונגמר במעיינות הבניאס. את המסלול מתחילים מכביש 90 וליד קריית שמונה פונים לכביש 99. עוקפים את הבניאס מלמעלה, ממשיכים לנווה אטיב והחרמון ונוסעים ממבצר נמרוד בכיוון מערב. אחרי הכניסה לשדה נחמיה יורדים בשביל עפר ולאחר 2 ק”מ פונים ימינה לבניאס.

הגליל התחתון: יער קרית אתא עד ציפורי

מתחילים לנסוע בשכונת גבעם טל בקריית אתא, ממשיכים בגבעות אלונים ויורדים לכיוון מפרץ חיפה, הכרמל ונחל ציפורי. נוסעים עד חורבת אושה בדרום ומגיעים לעין יבקע. יוצאים מהיער מכיוון מזרח ולפני שער הכניסה לקיבוץ הרדוף פונים שמאלה בדרך עפר. יורדים עד ערוץ נחל ציפורי ופונים ימינה בכביש עד לגשר צבעוני. ממשיכים אל היערות המזרחיים ליד אלון הגליל ויורדים לנחל ציפורי עצמו.

מישור החוף: נחל פולג

טיולי אופנועים באיזור מישור החוף מתחילים בדרך כלל בוינגייט ומגיעים עד לגעש. כדאי לנסוע ממכון וינגייט לעבר שמורת נחל פולג, להמשיך בשביל צר לצד חול הים ולנצל כמה שעות לנסיעה בדיונות. לאחר מכן פונים שמאלה ואחרי כמה קילומטרים פונים שוב, לפי סימון של שביל ישראל. משם יוצאים לנסיעה בין מצוקי כורכר ואחרי העלייה ממשיכים עד קיבוץ געש.

הנגב: יער בארי

את המעבר ממישור החוף לנגב כדאי לעשות דרך יער בארי. המסלול מתחיל בקיבוץ בארי, ממשיך דרך נחל גרר ומסתיים בצורה מעגלית. אפשר לבצע התאמות ושינויים במסלול לפי התחושה האישית, אך מומלץ להיצמד לסימונים המופיעים על דרך העפר המרכזית.

הערבה: ציר המלתעות

מי שבאמת רוצה לבחון את יכולותיו ברכיבת שטח מוזמן להגיע לציר המלתעות באיזור הערבה. נקודת ההתחלה היא דימונה ולאחר מכן ממשיכים על כביש 25 מזרחה, פונים ימינה לכביש 206 ואחרי בערך 10 דקות פונים שמאלה לכביש 227. נוסעים לכיוון מעלה עקרבים ואחרי המכתש ממשיכים דרומה עד שפונים שמאלה לשטח פתוח ענקי. אחרי 200 מטר הכביש מתפצל ובציר הימני משולבות עליות וירידות, שממשיכות עד לנקודת הסיום במכתש הקטן.

מומחה לקידום אורגני ויוצר תוכן ותיק בעולמות טכנולוגיה, צרכנות, סקירות והשוואות מוצרים, פנאי ובידור.
במידה ועלתה לכם שאלה בנוגע לתוכן שקראתם בכתבה מוזמנים לפנות אלינו למייל [email protected] ונשמח לעזור לכם.