השראה ביתית: הדרכים לקבלת השראה בעבודה מהבית

אם המשרה שלכם כוללת עבודה מהבית, אתם וודאי יודעים כי לצד היתרונות שבמודל עבודה זו, ישנם קשיים שאינם קיימים בעבודה מהמשרד. בדיוק עבור כך ריכזנו עבורכם כלים וטיפים שיאפשרו לכם להפוך את העבודה מהבית ליעילה במיוחד

מגפת הקורונה שפקדה את העולם בשנים האחרונות וטרפה את הקלפים בחיים אליהם הורגלנו, הביאה עמה לא מעט משברים, אך לצד זאת, שינתה את שוק העבודה שהיה מוכר לנו עד כה – ולא בהכרח לרעה.

המגפה הוכיחה ללא מעט מעסיקים שחלק מסוים מהעבודה יכול להתבצע גם מהבית, שינוי המגלם כמה יתרונות – ובראשם איזון חיים – עבודה טוב יותר של העובדים, והפיכתם לעובדים מרוצים ורגועים, שתפוקתם בהתאם גבוהה יותר.

עם זאת, עבודה מהבית אינה חפה לחלוטין מחסרונות, ומגלמת בתוכה גם קשיים. החדשות הטובות הן שבאמצעות מספר טיפים פשוטים, ניתן לנהל את הקשיים האלה באופן יעיל, ולהפוך את העבודה מהבית לאפקטיבית במיוחד. כך תעשו זאת נכון:

Credit: Shuttersthock

רכשו שירות אינטרנט ביתי איכותי

רוב העובדים מהבית משתמשים במחשב, ובהתאם לכך, נדרשים לאינטרנט ביתי מהיר ואיכותי.

כאשר הגלישה באינטרנט איטית, לא איכותית ולעיתים אף נתקעת, העבודה היא זו שמשלמת את המחיר – ישנו קושי להתרכז עם ניתוקי רשת  חוזרים ונשנים, לא מתאפשר לקיים רצף עבודה יעיל, שלא נדבר על פגישות זום שנקטעות ונפסקות, אלו גורמים לתפוקת העבודה לרדת ובמקרים של תקלות אינטרנט אזוריות – אף להפסקה מוחלטת.

אם אתם מזדהים עם התיאור, חשוב שתדעו כי קיימות כיום חבילות אינטרנט שבמסגרתן ניתן לרכוש שירותי גלישה מהירה במיוחד, וגם יציבה יותר, כמו למשל באמצעות סיבים אופטיים . תשתית אינטרנט כזו תבטיח חיבור אינטרנט רציף ויציב, ותקל על העבודה השוטפת.

שמרו על שגרה

שגרה אמנם נשמעת כמו עניין משעמם או אף מתיש, אך בעבודה מהבית – מדובר באחד הכלים היעילים (וההכרחיים) ביותר שקיימים. שמירה על שגרה מאפשרת בראש ובראשונה ביצוע עבודה בשעות קבועות. כאשר אנו לא נותנים את הדעת על שעות העבודה, הקו המפריד בין הבית לעבודה עשוי להיטשטש, ולגרום לתחושה שהעבודה אינה נגמרת לעולם – ולכן חשוב מאוד להקפיד על שעות עבודה קבועות.

בנוסף להקפדה על שעות העבודה, רצוי לבצע גם את הפעולות הבאות:

  • התלבשו והתארגנו – עבודה בפיג’מה ובשיער פרוע אמנם נשמעת מפתה, אך ללא ספק היא אחת מהדברים המטשטשים את הגבולות שבין הבית לעבודה. מסיבה זו, רצוי להתלבש ולהתארגן ממש כפי שהייתם עושים לו הייתם הולכים למקום העבודה שלכם.
  • אכלו בשעות קבועות – הקפידו על שעות הארוחה הקבועות שלכם ואל תשבו מול המחשב בזמן זה, אלא נצלו אותו להפסקה, בדיוק כפי שהייתם עושים לו הייתם במשרד.
  • צרו לו”ז יומי והקפידו לעמוד בו – הלו”ז היומי יספק לכם מעין מסגרת, יאפשר לכם להישאר ממוקדים במטרות היומיות שלכם ויהפוך אתכם ליעילים יותר. חשוב לפרוט את כל המשימות לאותו היום, ולסמן משימה שבוצעה מיד לאחר תום ביצועה, כדי לשמור על תחושת ההישגיות וההצלחה לאורך כל היום.

הימנעו מגירויים והקצו חדר ספציפי לעבודה

כאשר אנו עובדים מהבית, יש לנו גישה רחבה יותר למגוון של גירויים העלולים להסיח את דעתנו מהעבודה. בין אם מדובר בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, בטיפוח העציצים או אף בניקיון שהחלטנו לבצע בפתאומיות – כל הגירויים הללו גוזלים מאיתנו זמן, מוציאים אותנו מרצף העבודה והופכים אותנו לפחות אפקטיביים באופן כללי.

על מנת להימנע מגירויים אלו, רצוי לזהות את ה”מוקשים” הפוטנציאליים מראש ולהגביל את הגישה אליהם ככל הניתן. אחת הדרכים היעילות ביותר היא להקצות חדר ספציפי בבית, אשר יוגדר כחדר עבודה לכל דבר ועניין. בחדר זה, הציבו את המחשב שלכם ומגוון של אביזרים או אמצעים נוספים להם אתם זקוקים בעבודה השוטפת – כגון כלי כתיבה, ארונות משרדיים, מדפסת, מודם ועוד.

עניין זה יאפשר לכם לתחום את העבודה לא רק לשעות, אלא גם למיקום ספציפי, ויאפשר להפריד בין הבית והגירויים שבו, לבין העבודה.
בנוסף, אם הסחות הדעת נעוצות במכשיר הסלולרי, ישנן אפליקציות שניתן להוריד שיחסמו את הגישה לוואטסאפ או פייסבוק, למשך שעות מוגדרות, כך שהפיתוי לבדוק הודעות ולהסיח את הדעת כאשר אתם באמצע משימה חשובה, אינו קיים.

ליהנות משני העולמות

השינוי העיקרי שצריך להתבצע כאשר עוברים לעבוד מהבית הוא השינוי המנטלי. ההבנה כי רק כי  עובדים מהבית לא אומר שאתם באמת “בבית”. כלומר, מטלות הבית, הכביסה, הבישולים, הטיפול בילדים ועוד, לא קיימות, כי כרגע אלו שעות העבודה שלכם.

חשוב ליצור את הגבול הזה מול הסביבה ובעיקר, מול עצמכם, וכך תצליחו להנות מהטוב שבשני העולמות.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק