כלי גינון מומלצים לגנן החובב

כמה נעים להתעורר בשבת בבוקר ולצאת לגינה הפרטית של ביתכם, ציפורים מצייצות, ריח טוב של צמחיה ומגוון צבעים של פרחים בעיניים. כדי שגינת הבית תריח כך ותהיה מטופחת, יפה ונעימה יש לטפל בה באופן שוטף, לעקור עשבים, להוציא עלים יבשים, להשקות ולגרף.

על מנת לבצע את כל הפעולות הללו, במידה והנכם חובבי גינון ואינכם נעזרים בגנן מקצועי, צריך להחזיק כלי גינון טובים באמצעותם ניתן לשמר את מצבה הטוב של הגינה ולדאוג למראה המטופח שלה. להלן פירוט כלי גינון עיקריים שיידרשו לשם תחזוקת הגינה.

Credit: Pixabay

מכסחת דשא

היצע מכסחות הדשא עצום וכולל מכסחות דשא חשמליות ומכסחות דשא מוטוריות שעובדות על דלק. טיפול בחלקת דשא הנמצאת בגינה של בית פרטי איננה מצריכה מכסחת דשא מוטורית המתאימה יותר לשטחים גדולים אלא במכסחת דשא חשמלית נטענת שתעשה עבורכם עבודה מצוינת. מדובר במכסחת דשא בעוצמה חשמלית של 1000 עד 1500 וואט וטעינה אחת תספיק לכיסוח הדשא בגינה. כמו כן, קיימת מכסחת דשא רובוטית, הנחשבת למילה האחרונה בתחום כלי גינון לגינות פרטיות, היא איננה זקוקה למגע יד אדם ופועלת באמצעות חיישני תנועה.

מפוח

מפוח הוא כלי עבודה חשוב שמנקה את פסולת העלים מהגינה, השכנים פחות אוהבים אותו בשל הרעש הקשה שהוא מקים ולכן, הדגמים החדשים מתהדרים ברמת רעש מופחתת מאוד. מדובר בכלי עבודה בעל עוצמת מנוע חשמלי ממוצע של 3000 וואט ומתלווה אליו בדרך כלל סל איסוף פסולת בנפח של 40 עד 45 ליטר. המפוחים החדשים קלים לנשיאה ושוקלים 5 קילוגרם במקרה הרע. המפוח נושף, יונק וגורס את העלים ובכך מסייע בניקוי הגינה לאחר העבודה בה.

מזמרה

הכלי הקטן ביותר לשימוש הגנן החובב והגנן המקצועי, באמצעותו ניתן לגזום פרחים, שיחים וענפים דקים בקלות ובזריזות. מזמרה עובדת בדומה למספריים כאשר הלהבים שלה מעוגלים ולא ישרים. להבי המזמרה אינם שווים בגודלם וגם לא במבנה שלהם, להב אחד מעוגל וחד והלהב השני הנו סדן שטוח.

גוזמי גדר חיה

המגזמה בשמה המקובל הנה כלי גינון חשמלי באמצעותו ניתן לגזום במהירות ובקלות כמות גדולה של ענפים דקים. המגזמה מתאימה לגדרות חיות שעשויות משיחים סבוכים, היא מורכבת ממנוע וממסרה מהם יוצאים זוג להבים צמודים זה לזה. הפעלת המנוע גורמת לכך ששני הלהבים יזוזו אחד בצמוד לשני ומעל לשני, הלוך ושוב וכך מתאפשרת פעולת הגיזום.

בטיחות מעל הכל

העבודה בגינה בעזרת כלי גינון בעלי מנוע ובעלי להבים חדים עלולה להיות מעט מסוכנת ולכן, מעל לכל יש לשמור על בטיחות בעבודה. הדרך להישמר מפני פגיעה פיזית במהלך העבודה הנה להשתמש בכפפות מבד עבה השומרות על הידיים, במשקפי עבודה ייעודיות ששומרות על העיניים מפני חלקי ענפים שעפים בגיזום ואף, בקסדה שתשמור על ראשכם מפני נפילת ענפי עצים בעת העבודה.

רק אני והגינה שלי

עבודת הגינון עשויה להיות מרגיעה ומרפאה, כדי שאכן תהיה כזאת חשוב להשתמש בכלי גינון איכותיים ובטוחים ולאבטח את עצמכם באביזרים מתאימים שימנעו מכם פגיעה פיזית.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק