הבידוד המושלם: איך להעסיק את הילדים בזמן הבידוד?

מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בשנת 2020 הובילה לשינויים דרמטיים בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, ובייחוד בקרב הורים שנאלצים להיכנס עם הילדים לבידוד, בעקבות מקרי הדבקה בגן או בבית הספר. למעשה, בתקופות מסוימות כל חשיפה לחולה מאומת כרוכה בכניסה לבידוד של מספר ימים, ולא מעט משפחות בישראל מצאו את עצמן נכנסות ויוצאות מבידוד פעם אחר פעם. אם גם אתם נאלצים להיכנס לבידוד, זה הזמן ללמוד כיצד להעסיק את הילדים ולנצל את זמן השהות בבית לטובת מגוון רחב של פעילויות. מוכנים? בואו  נצא לדרך או יותר נכון – נישאר בבית, אבל עם ערך מוסף.

Credit: Pixabay

משחקים וערכות יצירה

דרך מצוינת להעביר את הבידוד ואף ליצור בעבור הילדים פעילות יצירתית יכולה להתבצע באמצעות הזמנה של משחקים וערכות יצירה דרך אתר תחביבן. באתר תוכלו למצוא עשרות ערכות המיועדות לילדים – החל מפאזלים בתלת ממד ועד ערכות רקמה, תפירה וחרוזים. היכולת להעסיק את הילדים למשך זמן רב במשך תקופת הבידוד היא מורכבת ומאתגרת למדי, ועל כן באמצעות הזמנה של משחקי או ערכות כאלה, תוכלו לא רק ליצור בעבורם זמן יצירה אלא גם לפתח תחביב שאותו הם יכולים להמשיך גם לאחר הבידוד.

פעילות גופנית משותפת

במקום להשאיר את הילדים אל מול הטלוויזיה או מסך המחשב, אפשר ואף רצוי לנצל את תקופת הבידוד לטובת פעילות ספורטיבית משותפת המתבצעת בתוך הבית. דרך יוטיוב והרשתות החברתיות ניתן להקרין על המסך מגוון רחב של אימוני כושר המותאמים לילדים – החל מיוגה ועד אימוני כוח. מדובר בהזדמנות מצוינת לא רק להיכנס לכושר, אלא גם להחדיר בילדים מוטיבציה, תחרותיות וכן אורח חיים בריא, כאשר אתם כהורים יכולים להיות בעבור הילדים מודל לדוגמה ולחיקוי.

ארגון וסדר

תקופת הבידוד היא הזדמנות מעולה לחנך את הילדים לסדר ולארגון. הוציאו את כל הבגדים והצעצועים של הילדים מהארון, והתחילו למיין אותם ולסדר ע”פ עונות וצבעים. מדובר בפעולה שאומנם עשויה להיראות לילדים בהתחלה לא כיפית ואפילו מעצבנת, אולם עם הזמן תוכלו לראות כיצד הם בעצמם רוצים לסדר מחדש את החדר ואת הבית, ובכך ליצור חלל נעים לשהייה, גם לאחר סיום תקופת הבידוד.

חידוש ריהוט

רוצים לעצב את הבית ואף פעם אין לכם זמן? ובכן, תקופת הבידוד היא תקופה מצוינת לטובת עיצוב מחודש של הבית, ביחד עם הילדים. אם יש לכם רהיט שכבר צבר בלאי וצריך חיים חדשים, אפשר ואף רצוי להיכנס למדריכים אינטרנטיים ולחדש את הריהוט הקיים ביחד עם הילדים שלכם – החל מצביעה מחודשת של שידה ועד ריפוד מחדש של כורסאות. כאשר הילדים לוקחים חלק פעיל, הם לא רק מרגישים שהם מסוגלים אלא גם לוקחים חלק פעיל בעיצוב המקום שנקרא הבית.

גינון

בזמן מגפת הקורונה נרשם זינוק של עשרות אחוזים בהזמנה של צמחים ופרחים, כחלק מהבנה כי פעולה של גינון וטיפוח של צמחים היא בעלת השפעה חיובית עמוקה, וכמובן שמספקת תוצרים טובים בטיפול נכון בצמח. אם יש לכם גינה בבית או מרפסת, זה הזמן לשתול ביחד עם הילדים את העציצים, פרחים וצמחי תבלין וכן לנצל את ההזדמנות לטובת צביעה של כלי חרס. גם אם אין לכם גינה או מרפסת, תוכלו להזמין עציצים ואדניות שניתן להניח על אדן החלון. מדובר בהזדמנות לסייע לילדים לפתח אחריות אישית בכך שהם יקפידו להשקות את הצמחים ולצפות בהתקדמות שלהם.

לסיכום

תקופת הבידוד היא תקופה מאתגרת שגורמת לעיתים לתחושה של סיר לחץ בבית. במקום לשבת מול הטלוויזיה או מסך הטאבלט, זה הזמן להכניס פעילויות שונות כמו שהצגנו לכם כאן בסקירה, לטובת סיום הבידוד על הצד הטוב והפרודוקטיבי ביותר, במסגרת התקופה המאתגרת והלא פשוטה הזו בחסות מגפה כלל עולמית. בהצלחה ובידוד נעים!

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק