גם עסק קטן יכול להיחלץ מקריסה כלכלית בתקופת הקורונה השברירית

בעקבות תקופת הקורונה הפוקדת אותנו המון בעלי עסקים נמצאים בחוסר וודאות מוחלטת לגבי עתידם, תחומים רבים נסגרים ונפתחים לפי חוקי הממשלה והעסקים נשארים ללא תשובות מספקות מה יהיה עתידם. דבר הגורם לתסכול רב בקרב בעלי עסקים. איך יהיה ניתן לצלוח תקופה שכזו כשההנחיות לא ככ ברורות ?

אמנם מורכבת התשובה ומשתנה מעסק לעסק. למרות המצוקה יש מספר דברים אשר בעלי עסקים יכולים לעשות על מנת למנף את פעילות העסק. דבר זה יעזור להם לשרוד ואולי אפילו גם לשגשג!

Credit: Freepik

כך נשפר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלנו

עד תקופת הקורונה הרבה עסקים חששו לעשות צעד לעבר נוכחות דיגיטלית לעסק שלהם. מהסיבה שהרבה לא מכירים את המהלך הזה ואת יתרונותיו בעולם הדיגיטלי. ואפילו לא יודעים איך להתחיל מהלך שכזה.

בעלי עסקים נמנעו מלעשות את הצעד, ולהתחיל לבסס נוכחות דיגיטלית משמעותית, עד היום. הסיבה לכך היא שהרבה אנשים לא מכירים את העולם הדיגיטלי, ולא יודעים אפילו איך להתחיל כדי לייצר לעסק שלהם נוכחות שכזו. אולם, בתקופה האחרונה אנחנו רואים שעסקים שהקדימו ויצרו לעצמם את הנוכחות הזאת פועלים ומחזיקים מעמד הרבה יותר.

מאז הגיעה של תקופת הקורונה מרבית העסקים הבינו כי אחד הדברים החשובים לעסק כיום זה נוכחות דיגיטלית.

המטלה בהחלט ברמת ביצוע, ואולי גם תצליחו לעשות זאת בעצמכם. קיימים גם קורסים באתר של משרד התעסוקה שמלמדים איך להקים עמוד פייסבוק לעסקים. אך אם אין בכם את הרצון והכוח לעשות זאת בעצמכם כמובן שקיימת האפשרות לקחת חברה שתעשה זאת בשבילכם וזה יהיה בצורה הטובה ביותר.

אז אולי באמת הוצאה זו כבדה או לא מתאימה כרגע כלכלית אבל אין ספק שהתוצאות יהיו ההשקעה הטובה ביותר שעשיתם לעסק.

דוגמא אשר אפשר ללמוד ממנה

פיצרייה ירושלמית שעובדת בשוק מחנה יהודה. עסק במיקום כזה נהנה מהעובר ושב הכי גדול שיש. מאות תיירים שעוברים על בסיס יומי בסביבה, קונים ומבלים בשוק בין אזורי האוכל אבל מה תעשה פיצרייה שכזו בתקופה הזאת, כשהשוק לא עובד?

מה שפיצרייה שכזו יכולה לשכור את שירותיה של חברת פרסום ירושלמית, אשר תבסס את הנוכחות הדיגיטלית ותציג את מותג הפיצה לאלפי אנשים שיושבים בבית ושאין ביכולתם לצאת לבלות במסעדות. ומה שנותר זה רק להזמין הביתה.

מהן העלויות?

העלות אכן משתנה לפי תחום העיסוק ותלויה בהמן גורמים. כמו נקודת הפתיחה של אותו העסק בעולם הדיגיטלי או שיש להקים הכל מההתחלה.

בדרך כלל הקמה של עמודי פייסבוק ואינסטגרים יעלו בין 1000 ל2000 ש”ח. בעוד שקידום שותף יעלה עד 1000 ש”ח בחודש. תלוי בתוכן ובגרפיקה.

בנוסף תצטרכו אתר אינטרנט, שעלותו משתנה ויכולה לעמוד על סכום של בין 4000 ש”ח ל20,000 ש”ח ויותר. תלוי במורכבות האתר.

לסיכום

אנחנו נמצאים במצב לא פשוט ודי מורכב עם עתיד מעורפל ולא נודע. הרבה בתי עסק עומדים בפני קריסה. מה שנותר זה לדאוג כל אחד לעצמו כי אין מי שידאג עסקים הקטנים. החלו לבסס את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. כי זה מה שיעזור לכם לעבור את משבר הקורונה עם הכנסות מובטחות.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק