בריכות שחיה מבטון או מפיברגלס – איך נדע במה לבחור?

בעבר, בריכות שחיה ביתיות היו פריבילגיה לעשירים בלבד. כיום, עם שיפור הטכנולוגיה והמצאת פטנטים חדשים, ניתן להרכיב בקלות רבה בריכות שחיה ביתיות בצורה פשוטה, חסכונית שלא לוקחת זמן רב מידי.

בבואכם לבחור בריכת שחייה ביתית, השאלה הראשונה שמתכנני בריכות השחיה ישאלו אתכם היא מאיזה חומר תרצו את בריכת השחייה שלכם? כיום, ישנם שני סוגים של חומרים פופולריים מהם מורכבות בריכות השחיה הביתיות; בטון ופיברגלס. מהו החומר הטוב ביותר עבור בריכת השחיה החלומית שלכם? נענה על השאלה הזאת במאמר הבא.

Credit: Freepik

בריכות שחיה מפיברגלס

פיברגלס הוא חומר מיוחד המגיע מתעשיית הפלסטיק, הטקסטיל וחומרי הבידוד. הפיברגלס מאופיין בסיבים דקים של זכוכית שמתאים לייצור בדים חסיני אש וחיזוק פלסטיק. אך למרות זאת, אחד היתרונות הבולטים בפיברגלס הוא חוסר העמידות שלו בתנאי לחות קשים; הלחות גורמת לסדקים מיקרוסקופיים בחומר ומחלישה את הסיבים.

למה בכל זאת פיברגלס הוא חומר פופולרי בתחום ייצור בריכות השחיה הביתיות? משקלה של הפיברגלס הוא קל מאוד, ניתן בקלות רבה להתקין בריכת שחיה מפיברגלס על גג בניין דירות או במרפסת פנטהאוז.

עלות הייצור וההקמה של הפיברגלס היא נמוכה יחסית לשאר בריכות השחייה. בנוסף, גם מהירות הייצור של החומר היא מהירה מאוד כך שניתן להתקין בריכת שחיה פיברגלס בבית תוך מספר שעות.

בריכות שחיה מבטון

בטון הפך לחומר פופולרי מאוד במיוחד בארץ, בזכות עוצמתו הרבה ואיכותו של החומר שנשמרת לאורך זמן. בטון הוא חומר העשוי משילוב של צמנט, חול, חצץ ומים שמעורבלים יחד ומתקשים לכדי בטון אחיד.

בריכות שחיה העשויות מבטון הן בהכרח בריכות שחייה איכותיות, עמידות לאורך זמן ומאפשרות למשפחות הרוכשות את בריכות השחיה ליהנות מבריכת שחיה איכותית לשנים ארוכות.

אז, במה בוחרים? בטון או פיברגלס?

אז כבר הבנו שבריכות שחיה מבטון הן עמידות יותר וחזקות יותר מבריכות שחייה העשויות מפיברגלס. אילו עוד יתרונות קיימים לבריכות שחיה העשויות מבטון?

בריכות שחיה מבטון הן בריאות יותר לגוף האדם מאשר בריכות שחיה מפיברגלס, בגלל סיבי הזכוכית הדקים של הפיברגלס שעלולים להתפרק בבריכת השחיה ככל שהזמן עובר. שאלה המרחפת כבר תקופה ארוכה מעל ראשו של הפיברגלס היא האם הוא עלול להיות חומר מסרטן או חומר שמסכן את בריאות המשתמשים בחומר?

בנוסף, בריכות שחיה העשויות מבטון הן ידידותיות יותר לסביבה, מאשר הפיברגלס העשוי מזכוכיות שלוקח להן זמן רב להתכלות.

קל יותר לעצב את בריכות השחייה העשויות מבטון. עם השנים, הצליחו להפוך את חומר הבטון לחומר אותו ניתן לשנות ולעצב בצורות רבות בהתאם לשימוש שלו. כך שאם כבר יש בראשכם תמונה מסוימת של בריכת השחיה החלומית שלכם, יהיה הרבה יותר קל לעצב בריכת שחיה מבטון בעיצוב אישי מאשר בריכת פיברגלס.

אז כדי לא לקחת סיכונים מיותרים ולזכות בבריכת שחיה עמידה ואיכותית, בריכות שחיה מבטון הן בריכות השחיה הטובות ביותר כיום בשוק, מכל הסיבות שציינו.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק