מי אמר שייק ולא קיבל?

הקיץ כבר כאן, ואחת הדרכים הטובות ביותר להפיג את החום היא עם שייק פירות טעים, בריא ומרענן. שייקים הם קלים להפליא להכנה, ומגוון המרכיבים שתכניסו לבלנדר תלוי רק בדמיון ובתכולת המקרר שלכם. שייק בריא יכול להחליף בקלות ארוחת בוקר כבדה, או לתת לכם תוספת חיונית של אנרגיה בשעות הערב המוקדמות.

Credit: Pixabay

איך מכינים את השייק המושלם?

בפירות השמיים הם הגבול, וגם מעבר להם, כי אין שום הגבלה על הפירות שאפשר לשים בבלנדר. בעצם, כל פרי טרי או קפוא יכול להפוך להיות בסיס לשייק. אם יש לכם במקרר פירות שאתם כבר יודעים שלא תספיקו לאכול לפני שירקיבו, כדאי לחתוך אותם מראש ולאחסן במקפיא בתוך שקיות פלסטיק: כך יהיו לכם פירות קרים שכבר מוכנים להיכנס לבלנדר.

השומנים הטובים: למרות שהרבה נוטים לפחד ממנו, שומן בעצם מסייע לקליטת הערכים התזונתיים בגוף. לכן רצוי להכניס מרכיב שומני לבלנדר – בין אם מדובר במעט שמן קוקוס, כמה חתיכות אבוקדו או אפילו שפריץ של שמן זית.

מהר לפני שייגמר: פירות מרוסקים מאבדים את הערך התזונתי במהירות בגלל שהם נחשפים לחמצן. לכן, כדי לקבל את מלוא היתרונות הבריאותיים של השייק, כדאי מאוד לשתות אותו בסמוך לזמן ההכנה.

קבלו רעיונות לכמה שייקים טעימים להכנה בבית

שייק בננה ותמר

מדובר בשייק בריא וטעים במיוחד. הוא מקבל מהבננה את המרקם הקרמי שלו, והתמרים תורמים לו מתיקות בריאה בלי תוספת סוכר.

המצרכים ל-2 מנות גדולות:

2-3 בננות

3-5 תמרים (מגולענים כמובן)

קצת אגוזי פקאן

כוס חלב, אפשר גם חלב צמחי (או מים, למי שמעדיף)

מעט סילאן (אופציונאלי)

וכך מכינים: את האגוזים משרים במים ומעבירים למקרר למשך שלוש שעות לפחות, או למהלך הלילה.

שמים את כל המרכיבים חוץ מהסילאן בבלנדר, ומוסיפים את האגוזים (ללא מי ההשריה). טוחנים עד שהמרקם חלק. אם המרקם סמיך מדי אפשר להוסיף עוד מים או חלב.

שייק מנגו מלון

זהו שייק קיצי, שהצבע הכתום שלו והטעמים המתוקים ייקחו אתכם בדמיון אל חופים אקזוטיים וים כחול. אם לא מצאתם מלון, אפשר להחליף אותו בתפוחים ירוקים.

מצרכים ל-2 מנות גדולות:

1/3 מלון

1 מנגו

כוס מים

מעט שמן זית (אופציונאלי)

מעט כורכום (אופציונאלי)

כפית סילאן או דבש

וכך מכינים: מקלפים את הפירות וחותכים אותם לחתיכות בגודל בינוני. שמים את כל המרכיבים בבלנדר, וטוחנים עד שמקבלים מרקם חלק. אפשר להוסיף מים אם יוצא סמיך מדי.

שייק פירות יער על בסיס יוגורט

שייק עם טעמים חמצמצים וצבע שאי אפשר לעמוד בפניו. מושלם כארוחת בוקר בריאה ומהירה. את הפטל הקפוא אפשר להחליף בתותים טריים, אם יש בנמצא.

מצרכים ל-2 מנות:

כוס וחצי פירות יער קפואים/תותים חתוכים

בננה

גביע יוגורט

כוס מים

סילאן

וכך מכינים: חותכים את הבננה לחתיכות בגודל בינוני ומכניסים לבלנדר יחד עם שאר המרכיבים, חוץ מהמים. טוחנים למרקם חלק, ומוסיפים מים עד שמגיעים לדרגת הסמיכות הרצויה. אפשר לטעום ולתקן את המתיקות בהוספת סילאן.

אתם קולטים כמה זה קל ופשוט, ואיזה ארוחה מזינה וטעימה יש לכם בשנייה של שקשוק?
בתיאבון ולרוויה גם יחד.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק