מקצועות שהתואר השני יפה להם

אינסוף טרחה ומאמץ כרוכים בהשלמת התואר הראשון, בדרך להגשמת קריירת החלומות שלנו. והנה אחרי שצלחנו את האתגר, המציאות ממתינה לנו בפינה רק כדי להזכיר לנו שכפי שאחרי שקיעה מרהיבה תמיד תגיע זריחה מפוארת, גם אחרי התואר הראשון ממתין לתורו התואר השני. האם בכל מסלול תזדקקו לתואר השני?
ואיך בוחרים נכון את האופציות לעתיד? מיד נבחן זאת.

Credit: Pixabay

תואר מול ניסיון

חשוב להבהיר שכל תחום מתנהל אחרת ומצריך מסלול ייחודי של התקדמות.  יש דבר אחד שמשותף לכל המשרות, והוא שאלת הניסיון המקצועי. בתחומים רבים, ניסיון מקצועי הוא בעל ערך, ובדרככם לקטוף את המשרה הנחשקת, אותו ניסיון יכול לעמוד לעזרכם אפילו במקום תואר שני. זאת לעומת מקצועות אחרים, בהם הדרך בהחלט תהיה חסומה ללא תעודת התואר השני. לכן, בשלב ראשון חשוב לזכור את חוק היסוד – ידע הוא כוח. לפני שאתם מחליטים שהגיע הזמן לקידום, יש להכיר היטב את התחום בו אתם מבקשים להתקדם ואת דרישות הסף בו. תופתעו לגלות שהרבה פעמים השטח כבר יכריע עבורכם במהירות את השאלה האם להמשיך ללימודי תואר שני או לא.

 פסיכולוגים ומדענים התאחדו

בזמן שפסיכולוגיה עוסקת בנפש האדם ומדעים מדויקים מאמתים נוסחאות חד משמעיות, הם חולקים מכנה משותף שאינו ניתן לערעור – הצורך בתואר שני. כך למשל מטפלים המעוניינים להתקדם לתפקיד פסיכולוג, יהיו מחויבים בלימודי תואר שני נוסף על שנתיים התמחות. אותו דבר יגלו גם מדענים מתחום המדעים המדויקים, שעבורם התואר השני הוא תנאי הכרחי להתקדמותם במשרות רבות.

אופציה שמשתלמת בכיס

תחומים נוספים כדוגמת מנהל עסקים, מציגים מציאות מעניינת. בכדי להתקדם במשרות בתחום, לא בהכרח תהיו מחויבים בתואר שני, ואכן לניסיון בתפקידים יהיה ערך בבואכם לטפס בסולם הדרגות. אבל, ויש פה אבל חשוב – עבור אלו המגיעים עם תואר שני, המשכורות משתנות בהתאם, לטובה כמובן. כידוע, שכר גבוה יותר, הוא תמיד מוטיבציה להמשיך ולהעמיק בלימודים והכשרה מקצועית. אותו הדבר נכון גם עבור עורכי דין ועובדים מעולם המשפטים.

אין חכם כבעל ניסיון

עבור מהנדסים מהתחומים השונים כמו הנדסת תעשייה וניהול, מכונות, מחשבים ועוד, ניסיון תעסוקתי מוכח הוא בעל ערך זהה לתעודת התואר השני ולפעמים אפילו יותר.
אם נטיית הלב שלכם היא דווקא לסיים את שהותכם באקדמיה עם סיום התואר הראשון, הקפידו לצבור בזמן הזה ניסיון מעשי ככל האפשר. כך תוכלו להבטיח התקרבות אל עבר קריירת החלומות שלכם, מבלי המאמץ והטרחה שבחזרה אל ספסל הלימודים.

 לסיכום

אין דבר מרשים יותר מבעל מקצוע מלומד, שעבר כברת דרך בחקר התחום שבו הוא בחר לעסוק ועשה תואר שני ואף שלישי. עם זאת ידוע לכל, שהבחירה להשקיע זמן ומשאבים בלימודים לא תמיד מתאפשרת ולא פעם מסיבות לגיטימיות לחלוטין. בבואכם להכריע את הכף בשאלה האם להמשיך ללמוד או לא, ודאו שאתם מכירים בצורה מקיפה את המסלול המתבקש בתחום בו אתם בוחרים להתמקצע, והקפידו להגדיר היטב את משמעות המונח “קידום” עבורכם. כך תגיעו במהרה להחלטה הנכונה.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק