איזה יעד הכי מתאים לטיול ג’יפים

טיול ג’יפים בחו”ל הוא אחת החוויות המסעירות והמגבשות, והפופולריות שהוא צובר בקרב ישראלים הינה בהתאם. השלב הראשון בהיערכות לטיול כזה מתמקד בבחירת היעד. רשימת היעדים לטיולי ג’יפים בחו”ל היא ארוכה ומפתה. אז איך בעצם בוחרים יעד מתאים לטיול ג’יפים? על כך בכתבה שלפניכם.

קרדיט: pexels.com

יש יעדים רבים וטובים לטיול ג’יפים בחו”ל

לשאלה מהם היעדים המתאימים לטיול ג’יפים בחו”ל, יוכלו לענות מומחי השטח, וכידוע ישנם יעדים רבים וטובים. השאלה איך תבחרו מכל אלה את היעד המתאים ביותר עבורכם, היא כבר מעמיקה ואישית יותר, ותלויה בעיקר בכם – בטעמכם, בסגנון המועדף עליכם, בהרכב עמו אתם מתכוונים לנסוע, בעלויות שבהם אתם מוכנים לשאת ועוד. אז ככה זה עובד:

בחרו יעד שמושך אתכם

בראש ובראשונה יש לבחור יעד שמעניין אתכם, שאתם נמשכים אליו ושיש לכם העדפה לגביו בהיבט של נופים, תרבות, היסטוריה, אקלים, קולינריה, אטרקציות וכו’ – כל דבר שגורם לנו להעדיף יעד מסוים על פני יעד אחר. אם אתם נשבים בקסמי המיתולוגיה היוונית, טיול ג’יפים ליוון עשוי להיות חוויה מספקת במיוחד עבורכם. לחילופין, אם אינכם מסוגלים לסבול קור, טיול ג’יפים לאיסלנד עלול להיות בעוכריכם.

שקלו את היעד להרכב המטיילים

אפשר לתכנן טיול ג’יפים בחו”ל עם חברים, עם קבוצה מאורגנת, עם ילדים, עובדים וכו’. הרכב המטיילים הוא פרמטר חשוב ובעל השפעה רבה על בחירת היעד. כך לדוגמה, טיול ג’יפים לספארי בטנזניה יכול להיות יעד מצוין לטיול משפחתי, בעוד טיול ג’יפים אתגרי ליוון ההררית יכול להתאים יותר לקבוצת חברים או זוגות. פעמים רבות, בבחירת היעד יש משמעות רבה לגיל המשתתפים בטיול.

קחו בחשבון את הקרבה הגיאוגרפית  

טיול ג’יפים יכול להיות ליעד קרוב מאוד כמו יוון או ליעד רחוק כמו איסלנד. טיול ליעד רחוק הכרוך בטיסות ארוכות, יהיה פחות נוח לאנשים עם ילדים, למי שאינו רוצה לבזבז שני ימי טיול על טיסות או למי שמעוניין בכרטיס טיסה זול יחסית. לעומת זאת, אם מדובר באדם שאין לו שום בעיה עם טיסות ארוכות ואין לו הגבלת זמן – טיול ג’יפים ליעד רחוק עשוי להיות מרתק במיוחד עבורו ולזמן חוויה מיוחדת במינה של חשיפה לאזור חדש, תרבות שונה ואקלים אחר.

התאימו את אופי הטיול לאופייכם

כמו כל טיול אחר בחו”ל, גם לטיול ג’יפים בחו”ל ישנם סגנונות שונים. לא כל טיול ג’יפים הוא אקסטרימי. ישנם טיולים שבהם החוויה בשטח היא הדומיננטית, ולעומת זאת כאלה שבהם הג’יפ מוביל את המטיילים בסופו של יום ללון במלונות מפנקים. ישנם יעדים שהטיולים אליהם מבוססים יותר על פעילויות ספורט ואתגר כמו רפטינג, קניונינג, סנפלינג, אומגה, רכיבה על אופניים או גמלים ועוד. לעומת זאת ישנם יעדים המתמקדים יותר בפארקי שעשועים, או כאלה שנשענים בעיקר על ביקורים בכפרים ומפגשים עם מקומיים. לא כל יעד מתאים לכל אחד, ולכן יש לבחון היטב מה אופי היעד ומה אופי הטיול היוצא אליו. אם אתם פחות נהנים מלינת שטח, כדאי לבחור בטיול סולידי יותר, ואם אתם מחפשים אתגרים והרפתקאות, בחרו ביעד יותר אקסטרימי ופחות “מפונפן”.

בדקו עלויות והתאימו לתקציבכם

כמובן שגם לעלויות יש השפעה על בחירת היעד. יעדים שונים כרוכים בעלויות שונות, אם בגלל המרחק הגיאוגרפי ואם בגלל אפשרויות הלינה או האטרקציות הנלוות. מן הראוי לחשב עלויות מראש, ובמידה והן מופרזות עבורכם – לחשב מסלול מחדש.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק