עוברים דירה? כך תחסכו בכסף

מעבר דירה הוא תהליך ארוך שכרוך גם בהוצאות כספיות. עם זאת, יש המון מה לעשות בשביל לצמצם אותן. מאיפה מתחילים? הנה כמה הצעות

במסגרת מעבר דירה אנחנו צריכים לקחת חופש מהעבודה, לשלם לשירותי הובלות, לקנות ארגזים וקרטונים וגם לשפץ או לפחות לנקות את הבית החדש. כל זה עולה הרבה כסף גם בלי קשר למחיר ההשכרה או המשכנתא בדירה החדשה. בנוסף, יש להביא בחשבון את הפגיעה בשגרה ואת ההשפעה שלה על היכולת שלנו לעמוד במסגרת התקציב.

לחסוך כסף במעבר דירה
מקור תמונה: Pexels.com

כל מה שעובר אתכם לדירה החדשה

הפתרון הוא לחשוב מראש כיצד עוברים דירה בתוך תקציב מסוים. ראשית, זה מתחיל בסינון בין ציוד שעובר אתנו לדירה החדשה לבין ציוד שנשאר מאחור. אם למשל יש לנו בבית הקיים ספות ישנות, ייתכן ויהיה משתלם יותר לרכוש רהיטים חדשים מאשר לשלם עליהן את ההובלה. כאן אנחנו רק צריכים להשקיע קצת זמן בבדיקת האפשרויות ובהשוואה בין האופציות שעל הפרק.

שנית, מומלץ לבדוק את הנושאים הכספיים שקשורים ישירות להובלה. כדאי לקבל המלצות על חברות אמינות, לבדוק מה כולל המחיר שהן מציעות ולבצע השוואה בין שירותי הובלות עם או בלי מנוף ופתרונות הרמה. בנוסף, אפשר לחסוך כסף על ידי העברה עצמאית של חלק מהציוד ולהשאיר לחברת הובלות רק את הרהיטים או את מכשירי החשמל הכבדים.

זמן שווה כסף

האמת היא שהזמן שלכם הוא המשאב העיקרי שבו תוכלו להשתמש בשביל לחסוך כסף במהלך מעבר דירה. כמובן שגם הזמן עצמו שווה כסף, אך סביר להניח שיהיה לכם קל יותר לגלות גמישות מבחינת האופן שבו משתמשים בו.

מומלץ להקדיש לדוגמא זמן להשוואה בין נותני שירותים ואנשי מקצוע. אפשר לתאם מראש התקנת תשתית תקשורת, אינטרנט וטלפון בדירה החדשה ולחסוך בהוצאות על ידי החלפת ספקים וחברות. במקביל, ניתן לדאוג לסידור לילדים במקום לשלם על שירותי שמרטפות וגם לצמצם את ימי החופש שלוקחים בעבודה בעזרת פיזור מחדש של לוח המשימות ותחומי אחריות.

מה לא צריך לקנות בבית?

כלל לא כתוב בתחום של מעבר דירה קובע שמה שלא תעשו בחודש הראשון כבר לא תעשו לעולם. מבחינתכם, מדובר בהזדמנות פז לחסוך בהוצאות כי כך תדעו על מה באמת שווה להוציא את הכסף. אל תתפזרו עם הוצאות מיותרות, היצמדו לתקציב שעליו החלטתם מראש ובדקו מה נשאר בתוך הדירה ועדיין אפשר להשתמש בו.

לבסוף, עשו חלק מהדברים לבד או בעזרת חברים. כך תוכלו לתלות מדפים במקום לקנות ארונות, לעצב את הסלון כדי לחסוך במקום ולמצוא דרכים להאיר את הדירה באופן טבעי. ככל שתעשו יותר דברים לבד, כך תרגישו מחוברים לדירה ותהיו שלמים עם המעבר. כמו כן, הבונוס הוא חיסכון בהוצאות שעשוי להצטבר למאות ואולי גם אלפי שקלים.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק