אורח חיים בריא: כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רעלים

ניקוי רעלים מבטיח אורח חיים בריא ומצמצם סיכון למחלות. הדרך לניקוי רעלים עוברת בשינוי התפריט התזונתי ובהחלפת מאכלים מזיקים באלטרנטיבות בריאות

צריכת יתר של מזונות בעלי ערך תזונתי דל גורמת להצטברות של רעלים באזורים שונים בגוף. הצטברות הרעלים מעלה את הסיכון לבעיות גוף ונפש ופוגעת בתפקוד ובאיכות החיים. לפיכך, הדרך לנקות את הרעלים היא לשנות את התפריט התזונתי. בנוסף, באותה הזדמנות כדאי גם לשקול שינוי דרמטי יותר באורח החיים, למצוא תחליפים בריאים לאופציות המזיקות ולהתאים לגוף את המשאבים שנדרשים ומתאימים לו.

האופציות הקיימות לניקוי רעלים נעות בין צום מיצים לבין הפסקת הרגלי תזונה וחיים שאינם בריאים. צום מיצים נחשב לשיטה קיצונית ולכן גם פחות מומלצת, לעומת שינוי התפריט שעולה בקנה אחד עם הצרכים של גברים ונשים בגילאים שונים.

קרדיט: pixabay.com

ממה צריך להימנע?

הדגש העיקרי בניקוי רעלים הוא על הימנעות ממזונות מזיקים ובהם סוכרים, אלכוהול, קפאין וכימיקלים. התחליפים יכולים להיות תה ירוק שמעניק את אותה תחושת ערנות של הקפה אך בלי הקפאין, כמו גם ירקות ופירות שמספקים לגוף סוכרים חיוניים. היתרון של ניקוי רעלים על בסיס החלפת התפריט התזונתי היא יעילות גבוהה ותוצאות יחסית מהירות, כי לרוב ניתן לחוש בהבדל כבר תוך 2-3 שבועות.

התפריט המומלץ במהלך תזונת ניקוי רעלים יכול להיקבע על פי הרקע הרפואי והבריאותי של כל אחד. ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע, עם רופא המשפחה ועם יועצי תזונה ולבחון מה הדרך היעילה ביותר לסייע לגוף להתנקות. כמו כן, יש להקפיד על הפחתת החומציות בתזונה כדי לסייע לגוף להפחית רעילות ודלקות.

לפני, במהלך ואחרי ניקוי רעלים

החלפת התפריט והימנעות ממזונות מסוימים לא מספיקים כדי לנקות את הגוף מרעלים שהצטברו בו במשך שנים. בשביל להשיג את המטרה בצורה יעילה צריך גם לשנות את הרגלי האכילה עצמם, כמו למשל באמצעות לעיסת המזון היטב, הקצאת מספיק זמן לארוחות ואכילה בתנוחת ישיבה נוחה. אלו אמנם נראים דברים קטנים וחסרי משמעות, אך יש להם השפעה גדולה על הגוף בטווח הקצר והארוך.

בתוך כך, במהלך ניקוי רעלים מומלץ להקפיד על אכילת ירקות טריים ומעט מאודים ועל שתיית תה צמחים בטעמים שונים. עם הזמן ניתן להרכיב גם ארוחת בוקר אידיאלית שכוללת שתי כוסות מים, פרי טרי חתוך וקערת דגנים מבושלים. את ארוחת הצהריים רצוי לאכול מוקדם ולבסס אותה על קערה בינונית של ירקות מאודים כולל שורשים, בעוד את ארוחת הערב אוכלים יחד עם שומר או שורש אחר מאודה בכפית שמן זית.

כמובן ששום דבר מהאמור לעיל לא מחליף ייעוץ רפואי – אך כל אדם צריך להבין איך הוא חי ומתנהג בשביל לשפר את הבריאות ולהרגיש טוב יותר.

אתר הפטריה הינו מגזין אינטרנטי של פנאי, בידור ותרבות. באתר תמצאו כתבות תוכן מעניינות, מדריכי קניה, סקירות ודירוגים מעולמות הצרכנות ועוד המון תכנים מגוונים, מעוררי השראה ומרחיבי אופקים. לפנייה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת [email protected] .
מערכת הפטריה

לייק לפטריה בפייסבוק