קישקשתא והילדים רוצים כרוב ניצנים

אתמול, במהלך צפייה בתכנית המגה מרגיזה אך פופולארית “בית ספר למוסיקה” נתקלתי לראשונה בפרסומת המצחיקה הבאה. ובכן, מדובר בפרסומת מטעם מועצת החלב, אשר מוציאה מהבוידעם את דמות הילדים האהובה מימי קום המדינה, קישקשתא. הפרסומת נפתחת בצורה שמאוד מאוד מזכירה פרסומת מאוד מוכרת לקונדומים, שרצה ברשת כבר כמה שנים, ונחשבת לאחת הפרסומות הכי נצפות בכל הזמנים (אתם מוזמנים לצפות בה בתחתית הפוסט לפני שתצפו בפרסומת כרוב הניצנים) .

לא ברור לי אם זו הייתה כוונת הפרסומאים, אך התוצאה היא מעין הומאז’ משעשע לאותה פרסומת עתיקה לקונדומים. ילד מעצבן, משתולל בין מסדרונות הסופר, ומשגע את אמא שלו בכדי שתסכים לקנות לו כרוב ניצנים. כן, כרוב ניצנים. בזמן שהוא שוכב על הרצפה וצורח, מופיעה דמותו הקלאסית של קישקשתא, ומכריזה כי ילדים שאוהבים כרוב ניצנים יש רק בפרסומות. למען האמת, לדעתי, ילדים שיודעים בכלל מה זה כרוב ניצנים יש רק בפרסומות. או אולי רק במשפחות המגדלות כרוב ניצנים.


הפרסומת משעשעת למדי, ונכנסת לקטגוריית הפרסומות הזויות שמידי פעם מבליחות למסך שלנו. תסריט מצחיק ודבילי כאחד, דמות ילדים הזויה ולא ממש קשורה, וגוף מפרסם שלא ברור בדיוק מה הוא מפרסם. הפטריה אינה יודעת כיצב לעכל את הפרסומת הזאת כשם שאינה יודעת איך לעכל כרוב ניצנים, ולכן נמנעת מדירוג רשמי לפרסומת ומעניקה לה בחום – פטרית הזיה.

חברון זלצמן שביט, מועצת החלב, 2011


לייק לפטריה בפייסבוק