עושים סמים בכל מקום

עמותת אל-סם בקמפיין חדש ומעניין נגד השימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער. כמובן שאם אתם בשנות העשרים שלכם לחלוטין לכו על זה. במסגרת הקמפיין המשלב סרטונים וקמפיין גרילה, נתלו במקומות שונים כגון תחנות אוטובוס, גני שעשועים, שירותים ציבוריים, מכוניות וכדומה שלטים עם כיתוב “זו לא תחנת אוטובוס” או “זו לא מכונית” וכן הלאה. מתחת לכיתוב מופיע קוד QR אותו יש לסרוק. סריקה של הקוד בהתאם למיקומו תוביל אתכם לסרטון הממחיש לכם מה עלול לקרות, בשעות הקטנות של הלילה, במקום הזה.

בסרטונים ניתן לראות בני נוער נפגשים למסיבות אלכוהול מאולתרות ברחוב, מעשנים ג’ויינטים וכדומה. תחנת אוטובוס הופכת מועדון רווי אלכוהול, גן שעשועים הופך למאורת סמים תחת כיפת השמים. אז נכון, לא כל בני הנוער כאלה, אפילו לא הרוב, ובקלות אפשר להתקומם לנוכח ההגזמה כביכול של הקמפיין הזה. אולם, מדובר בסרטונים שאמורים להגיע לעיני ההורים ולא הילדים, ולהפחיד אותם ממה שעלול לקרות אם לא יפקחו עין על ילדיהם, וכאן נעשתה עבודה טובה.

מצד שני, אם המטרה היא להגיע להורים, לא בטוח שסריקת קודים של QR היא האמצעי הנכון. ילד בן 16 יסרוק את הקוד, יראה את הסרטון וסביר להניח שאף יראה אותו לחבריו, אך קשה לי להאמין שמישהו מהם יושפע ממנו. לעומת זאת הורים לא בהכרח יודעים מה זה קוד QR ויכול להיות שאוכלוסיית היעד מתפספסת כאן.

בכל אופן, הורים או ילדים, טכנולוגיה נכונה או לא, הקמפיין הזה עושה ויעשה באז תקשורתי כלשהו, ורק זה לכשעצמו, דבר מאוד חיובי בכל הנוגע למלחמה בהגזמת היתר של נוער ישראל בימים אלו. לכו תדעו, אולי אפילו בקרוב, יסבו את חנויות yellow בלילות לחנויות שאשכרה מוכרות מזון ושתיה לדרך, במקום נקודות מפגש האלכוהול כפי שהן משמשות כיום.




לייק לפטריה בפייסבוק