מכללת פשרה – טייק 2

הקמפיין האחרון של יואל גבע עורר הדים בכל רחבי הארץ. אנשים לא הפסיקו לדבר על “מכללת פשרה”, פרסומת מצחיקה ומוצלחת לכל הדעות. כשאני שמעתי את הפרסומת ברדיו לראשונה, נכנסתי לגוגל והקשתי את צמד המילים “מכללת פשרה”. למרבה הפתעתי, רק 2 תוצאות רלוונטיות התייחסו לקמפיין החדש (שהיה אז בן יומיים). מיהרתי להעלות פוסט בנושא, ותוך 3 ימים ביקרו באתר הפטריה כ 3000 מבקרים חדשים, שהופנו לאתר על ידי חיפוש פשוט בגוגל של “מכללת פשרה”.

אז הקמפיין של יואל גבע היה מוצלח ביותר, אך נעשתה שם טעות אחת מרכזית. בנוסף לקמפיין ברדיו ובטלויזיה, מישהו שם שכח מהמדיה הכי חשובה – האינטרנט. כאשר מדובר בקמפיין טיזרים, בו יצר הסקרנות מתעורר אצל מרבית האנשים, היה דיי ברור שהרשת תוצף בדיבורים על מי האחראי לקמפיין הזה, ואיזו חברה הוא משרת. במשרד הפרסום אותו שכרו ב”יואל גבע” היו חייבים להעלות לרשת עמוד ניחתה פשוט, של מכללת פשרה, אשר יופיע בראש עמוד התוצאות במנועי החיפוש, וכך התנועה הרבה תנותבלטובת יואל גבע. במקום זאת, בחרו להתעלם שם מהעניין הזה, והפסידו תנועה רבה למקומות אחרים שהרוויחו מהקמפיין הזה כמו באתר שלי לדוגמא.

כמובן שאני לא הייתי היחיד ששם לב לעניין הזה ותשובת המכללות לא אחרה לבוא. אם תקישו בגוגל היום “מכללת פשרה” תגיעו לאתר ושמו…. ניחשתם נכון – מכללת פשרה סי או איי אל.  האתר הוא מעין תגובת נגד לקמפיין ובו אפשר להשאיר פרטים לגבי לימודים במספר מכללות. המהלך הגיע מעט באיחור לטעמי כי הקמפיין הזה כבר מזמן מעבר לשיאו, אך בכל זאת זו נקודה למחשבה להבא. אסור להזניח שום מדיה.

לייק לפטריה בפייסבוק