ילד זכוכית – הקמפיין ששבר את המוסכמות

אמש, עלה לאויר הקמפיין החדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בסרטון הפרסומת נראה ילד, המנסה לעבור את הכביש במעבר חציה. ברגע שהוא יורד אל הכביש, גופו הופך לזכוכית. מכונית המגיעה במהירות של 60 קמ,ש פוגעת בו ומנפצת אותו לרסיסים.  מטרת הקמפיין היא להביא לידיעת הציבור כי כל לחיצה על הבלם והורדת מהירות הנסיעה, מסוגלים להצליל חיים. על פי מחקרים שנערכו, הורדת מהירות הנסיעה בעיר ל40 קמ”ש עשויה להציל נפשות רבות.

עם עליית הקמפיין, הטילה הרשות השניה, למרבה ההפתעה, הגבלות על סרטון הפרסומת. הרשות השניה דורשת שהסרטון ישודר רק אחרי השעה 20:00 בערב, ובמקביל דורשת כי תופיע כיתובית ברורה המדגישה כי מומלץ לילדים לצפות בסרטון בליווי מבוגר. למרות שבעבר ראינו כבר סרטוני פרסומת קשים הרבה יותר לצפייה, ולמרות מליון פרסומות אחרות שיכולות להיות הרבה יותר פוגעניות, החליטו ברשות השניה לצנזר, דווקא במקום בו הכי חשוב לא לצנזר.

הסרטון עשוי בצורה מעולה, ומעביר את המסר בצורה חדה וקולעת. המטאפורה של ילד הזכוכית, היא הדמיה מעולה לשבירותו של הגוף האנושי, ולכמה חשוב להוריד מעט את הרגל מהגז. גם אם הסרטון יגרום לילדים לפחד, זהו פחד חיובי. כל שניה נוספת בה יחשבו ילדינו לפני שהם עוברים כביש גם במעבר חציה, יכולה להציל חיים. לכן, לא ברור מה בדיוק רוצים ברשות השניה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אנשים נהרגים כל יום. יש מדינות בהם משודרי םבפריים טיים סרטונים קשים הרבה יותר, אך המסר עובר ואיש לא פוצה פה.

במאי הפרסומת, רוני קליינר, תחת לשכת הפרסום הממשלתית, עשה עבודה מעולה, ולדעתי מדובר באחת הפרסומות החזקות יותר לעידוד המודעות לזהירות בדרכים. מקווה שגם ברשות השנייה יתחילו לחשוב ככה ויפסיקו לקשקש שטויות.


לייק לפטריה בפייסבוק