חודש המודעות לסרטן השד – פרסומות נבחרות

החודש – אוקטובר 2011 ובכל שנה, מתקיים חודש המודעות לסרטן השד. המספרים הם מדאיגים ויותר ויותר נשים לוקות בסרטן השד, בגילאים צעירים. הסטטיסטיקה אומרת כי אחת מכל 20 נשים תחלה במחלה הנוראית. רופאים ממליצים על בדיקות ממוגרפיה אחת לשנה מעל גיל 40, אך המצב מראה כי גם נשים מעל גיל 20 או 30, רצוי שתיבדקנה. בכל שנה עולות פרסומות רבות לעידוד המודעות לסרטן השד. אחת מהוצלחות יותר מביניהן, עלתה כבר ב 2006. רעיון מעולה המעביר את המסר בצורה הטובה ביותר:


הפרסומת הבאה היא לחודש המודעות של השנה, היישר מיפן, שם מסתבר מתה אישה מסרטן השד בכל 15 דקות. בניגוד למדינות המערב בהן כ 70% מהנשים עוברות בדיקות ממוגרפיה תכופתיות, ביפן רק 12% מהנשים עוברות את הבדיקות. רמת המודעות נמוכה ביותר, והפרסומת הזו מנסה להעביר את המסר על ידי הכח החזק ביותר – מספרים. אתם לא תבינו הרבה אבל עדין, כיף לשמוע יפנית תמיד.

בכל שנה באוקטובר, מתקיים מירוץ מרתון ששמו “run for the cure” . בשנה שעבר התקיים המירוץ בטוקיו, יפן, והשנה הוא התקיים בקנדה. “new balance” היא אחת הספונסריות הראשיות של האירוע, והנה פרסומת מהטלויזיה הקנדית לכבוד האירוע. גם כאן היצירתיות משחקת תפקיד, ועל אף שקשה לקשר בין נעליים לסרטן השד, עשו כאן עבודה כמעט לא רעה.


בארץ, כמו במאתיים מקומות אחרים בעולם, האירו השנה ללילה אחד את בנין העירייה באור ורוד, למען קידום המודעות לחודש המודעות ולמחלה. ובכך הצטרפה ישראל לכ 200 מקומות נוספים בעולם אשר הוארו בורוד לציון חודש המודעות. בתמונות – בנין העירייה בתל אביב והבית הלבן מוארים באור ורוד.

לייק לפטריה בפייסבוק