גראס עושה צחוקים!

הקמפיין החדש של הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול הושק לפני מספר ימים, בצורת מיני סייט חביב, המציג שלושה שחקנים (חבל שמדובר בשחקנים ולא באנשים אמיתיים, זה מוריד מעוצמת הסרטונים) אשר לכל אחד מהם שני סרטונים. סרטון אחד מציג את הצד הטוב של עישון גראס, והסרטון השני מציג את ההשלכות הרעות העלולות לקרות כתוצאה מעישון גראס.

כמו בכל קמפיין נגד סמים קלים, גם הפעם הסרטונים מעט מוגזמים, גם הסרטון החיובי וגם הסרטון השלילי. מצד שני, לראשונה בתולדות הקמפיינים נגד הסמים, מראים גם צדדים כאילו חיוביים של העניין, כדי לגרום לפחות אנטי מצג הגולשים והצופים בסרטונים הללו. בנוסף, בצעד נדיר, התמקדו ברשות למלחמה בסמים ובאלכוהול בגראס בצורה ספציפית, במקום להתייחס כמו בעבר, לכל סוגי הסמים, קשים וקלים כאחד, כמקשה אחת, וזהו אכן שינוי מרענן.

אם אתם מעשנים סמים קלים, סביר להניח שהסרטונים האלה יצחיקו אתכם, במויחד אם אתם מסטולים, וסביר שלא יעוררו בכם שום פחד חדש או רתיעה מהנושא. אם אתם לא מעשנים, יש סיכוי טוב שתתחילו אחרי שתצפו בסרטונים החיוביים. סתם. אין באמת סיכוי שתתחילו, אבל אם אתם לא מעשנים סביר שדעתכם לא תשתנה אחרי הסרטונים האלה ולא תלך ותקצין. משמע – אין באמת מטרה לקמפיין הזה. מי שמעשן סמים קלים יודע, שהמרחק בין עישון סמים קלים לתוצאה המוצגת בסרטונים הוא מרחק רב, ושלא כל כך מהר גראס וחשיש הופכים לקוקאין והרואין.

היו עושים בשכל שם ברשות למלחמה בסמים אם היו מתמקדים בראש בסמים באמת קשים, הירואין, קוקאין, כדורי מסיבות למיניהן, כימיקלים הזויים הנמכרים ללא השגחה בפיצוציות וכו’, ועוזבים את המעשנים הקלים בשקט. כפי שאמרתי, קמפיין כזה רק הופך להיות אטרקציה חביבה ומשעשעת בעוד ערב של עישון עם החברים.

עדכון לפוסט:

בנוסף לפעילות במיניסייט, פרסמו במקאן אריקסון, חברת הפרסום האחראית על קמפיין הגראס, עמוד פייסבוק פיקטיבי של ישראלי בשם “אדם ברק”, בו מוצגת תוך שימוש בנפלאות הטיימליין, דמותו של ברק. בחצי הימני מתייחס לשנה ללא צריכת סמים, והחצי השמאלי של פרצופו של ברק מראה מה עבר על פניו היפות לאחר שנה של שימוש בסמים. הרעיון קריאטיבי ומגניב, וכבר נכתב עליו בכמה אתרים ברחבי הגלובוס. אני מניח שהפעם הכוונה היא לסמים קשים ולא לסתם גראס שכן כל בנאדם שני ברחוב מעשן סמים קלים וממש לא נראה כמו החצי השמאלי של התמונה.

לייק לפטריה בפייסבוק