ואת? יכולה להסתדר בלי בולבול?

סרטון חדש ומצחיק בטירוף הופץ ברשת בשעות האחרונות תחת הכותרת “חייבים לשמור על הבולבול”  ובחסות “התנועה לשימור הבולבולים בישראל”. הסרטון מסביר לנו כמה חשוב הוא הבולבול (הציפור כן?) וכמה חשוב לנו לשמור עליו. בליווי תמונות של ציפורי בולבול וקריינות, תעברו מסע מרגש בן כדקה בו תצחקו לפחות פעם אחת. הסרטון מבריק, וברור מהשניה הראשונה שמח זדוני כלשהו עומד מאחורי הקמפיין הזה ולא “החברה להגנת הטבע” למשל.

בסוף הסרטון מופיע קישור לאתר אינטרנט bulbulim.com . באתר תוכלו להתרשם מסטיקרים הקוראים לכם לשמור על הציפור החמודה, מידע אודות “התנועה לשימור הבולבולים בישראל”, אפשרות לאמץ בולבול, ומידע על סוגי הבולבולים השונים.

אז מה עומד מאחורי הסרטון ועמוד הנחיתה? ובכן, כצפוי, אף אחד לא באמת מנסה לשמור על ציפור הבולבול שקיימת בכמות אינסופית בארץ. מי שעומד מאחורי הקמפיין הזה רוצה בסה”כ לשמור באמת ובתמים, על הבולבול. איילה לוי  תופעת רשת חזקה בפני עצמה, מעדכנת את מערכת הפטריה כי מדובר בקמפיין טיזרים ויראלי לקונדומים של חברת “durex”.חברת הפרסום האחראית לקמפיין הזה, לפי מקורות יודעי דבר היא חברת “טוויסטד” (לחלוטין לא בהתחייבות, ולא בוודאות). איך היא עלתה על זה? בדיקה פשוטה בקוד המקור של האתר (צפו בתצלום המסך למטה).

אי אפשר לומר שיש כאן הפתעה גדולה באשר לאופי החברה שעומדת מאחורי הקמפיין הזה, אך באותה נשימה חייבים להודות – נעשתה כאן עבודה גאונית. כרגע הסרטון עומד על 300 צפיות בלבד, אבל תחושת הבטן של הפטריה אומרת שהסרטון צפוי להתפשט ברשת בקצב התפשטות ששמור רק לפריס הילטון וקים קרדשיאן. הסרטון נראה לחלוטין כמו סרטון טבע של נאשיונאל ג’אוגרפיק, והטקסט משעשע מאוד. עמוד הנחיתה מפתיע ויוצר עניין רב בציפור המסכנה שבסה”כ רצתה מעט תשומת לב ולא ידעה שעל גבה נבנה קמפיין קונדומים מרגש למהדרין. תבלו.

חושבים כמונו? הביעו דעתכם באמצעות ממשק התגובות המשוכלל שלנו.


לייק לפטריה בפייסבוק