לינץ’ פייסבוקי או יוזמה מבורכת? הצעת הנישואין המלוכלכת

האם גם אתם, כשפתחתם את פייסבוק הבוקר, נתקלתם באלבום הצעת הנישואין המלוכלכת? לכם זה נראה כמו מהלך כשר, אני לעומת זאת בטוח כיהמריח הוא המסריח.

היום החל להתפשט ברשת אלבום תמונות אותו צילם גולש פייסבוק בשם ייבגני ויינשטוק הבוקר ביער הנשיא סמוך לבית שמש. בתמונות נראות ערימות של זבל אותו השאיר זוג שבסה”כ חגג הצעת נישואין, בהפקה נחמדה פלוס, אך יצא זבל והשאיר לטבע לנקות אחריו את כל השאריות. מדובר בערימות קונפטי, פוסטר ענק של הזוג המאושר, ניירות, קישוטים בלונים וכו’.

ייבגני כותב בתיאור אלבום התמונות: “זהו סיפור של ישראלי מכוער. הוא רומנטי, אבל מכוער. אתמול או שלשום הוא קנה קצת זבל בצורה של בלונים, כוסות פלסטיק ובקבוקי יין נתזים זול והחליט להציע נישואין לחברתו בשם אור”, כתב ויינשטוק והוסיף: “לא יודע ולא אכפת לי מה הוא והיא מרגישים אחד כלפי השנייה אבל מה שבטוח שעליי ועליך ועל כולנו הם שמו זין”.

מטרתו של ייבגני ושאר המשתפים כמובן, היא לגלות מי הוא הזוג שגרם לבלאגן ולהעמיד אותם על טעותם. על פניו, מטרה טובה. עכשיו היו אמיתיים לרגע עם עצמכם. נכון, סביר להניח שאם אתם אנשים עם דרך ארץ בסיסית, אתם תנקו אחריכם. אולם המציאות היא לא כזאת, וכולנו ממש לא טלית שכולה תכלת. כולנו זרקנו מתישהו משהו על הרצפה, או התעצלנו להרים נייר או שקית שנפלו והחלו לעוף. כולנו נתקלנו בהמוני ישארלים שמשאירים אחריהם פארקים מזובלים, או בילדים שזורקים ניר של ארטיק על הרצפה כי ככה ההורים אומרים להם.  אז אולי אף אחד מאיתנו לא מזבל בכמות כזאת, ואולי זריקת בדל סיגריה על הרצפה היא פחות חמורה מכמות הזבל שהשאיר אחריו הזוג המאושר, אך האם זו סיבה מספיק טובה לבצע בשניים לינץ’ פייסבוקי? האם זה מה שיחנך את העם? כשייחשף הזוג, ישראל תהפוך למדינה נקייה?

האלבום שותף כבר מעל 500 פעמים על ידי גולשים שונים, וזוג הרצופים של שני המזבלים כבר מעטר את הניוז פיד של אלפי אנשים. השניים האלה ייחשפו בודאי במוקדם או במאוחר, ויתכן שיאלצו לענות על שאלות מהתקשורת, להתראיין בחמש עם, ולנפק תירוצים עלובים לכך שהשאירו את המהומה הזאת אחריהם. השנים עשו טעות, אך בעידן המודרני, קשה מאוד לתקן טעויות מהסוג הזה. השם הטוב של השניים נפגע בגדול, וגם אם בפועל מדובר בשני אנשים טובים, שמעדו באופן חד פעמי, הם לעולם לא יצליחו להסביר זאת.

עם ישראל אוהב פיקנטריה, אוהב דרמות, ובעיקר, מאוד מאוד אוהב אשמים. אם יש מישהו אשם, ופשטו את עורו, ניתן להמשיך הלאה עם חיוך. לדעתי, כל המסע הזה מיותר. אין לי שום דבר נגד ייבגני. הוא בסה”כ פעל כפי שמצא לנכון באותם רגעים. אולי מתוך רצון לייצר באז שהתחיל ממנו, או אולי מתוך רצון אמיתי לנסות לשנות. אבל, טוב היה עושה ייבגני, אם היה עוצר, ובמקום לשלוף את המצלמה, מזמין את הפיקוח העירוני, או את נציגי החברה להגנת הטבע, או מי שאמון על הנקיון באזור, או לחילופין מנקה את המקום בעצמו, ועושה את המעשה הטוב שלו. לצערנו הרגשת הסיפוק הרבה יותר גדולה, כשאפשר לדפוק על הדרך אנשים אחרים, גם אם חטאו בלכלוך.

 עדכון:

אתר FEEDER מודיע כי נמצא הזוג המאושר, הטוען להגנתו כי חזר בבוקר על מנת לנקות את הפסולת היות ולא ניתן היה לעשות זאת בחושך. מהומה על לא מאומה.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364670790215972&id=100000191620011

לייק לפטריה בפייסבוק