מיד תעברו לכתבה...

דלג
פרסום קריאייטיב ותופעות רשת

קרן פלס מפרסמת את yes, יס,יס.

כבר התייחסנו כאן לפרסומת ההזויה אך מעניינת ל yes בכיכובה של קרן פלס. קראתי קודם טור דיעה על הפרסומת הזאת שפחות או יותר משקף את כל הסיפור שלה. שווה לקרוא (קליק לפרסומת בכיכובה של פלס).

מאת: נעם בצר רייקין, פורסם ב mako:

אני בדרך כלל לא מתעניינת בעומקן של פרסומות, אם יש בכלל דבר כזה. אבל משהו בפרסומת החדשה של yes גרם לי להסתכל עליה שוב. משהו שם הטריד את מנוחתי ואף גרם לי להרהר קלות (דבר נדיר בפני עצמו). ניסיתי לנתח את המצב – ובכן, תסריט בינוני יש לנו, אפקטים שנראים טוב אבל משומשים ובנאליים גם יש, ההברקה לקחת זמרת מתקתקה ולהכריז שהיא בדיוק להיפך באופן לא ממש משכנע יש גם יש.

אז מדוע הפרסומת הזאת בכל זאת קוראת לנו לצפות בה שנית? מה יש בה שאין באחרות? אהה! גשש בלש בפעולה פותר כל תעלומה… הקלוז-אפ! הקלוז-אפ על החזה של קרן פלס בזמן שהיא יוצאת בדרמטיות מן הבריכה, רטובה ונוטפת. אי אפשר להתחמק מההרגשה שההנחיה היחידה לאנשי הקריאייטיב הייתה "החזה של קרן פלס", כאילו כל המתרחש על המרקע נכתב על מנת להגיע לרגע השמימי הזה, לפריים אחד בלבד.

השכנה המתוקה פוגשת את לארה קרופט

אם נחשוב שנייה מדוע דווקא קרן פלס ולא זמרות אחרות, שאלה שאכן עולה בצפייה בפרסומת, נגיע למסקנה הבאה – פלס היא מותג מצליח, נאה, פופולרי ולא מאיים. על ידי החלפת עטיפת הממתק האופיינית לה במשהו טיפה יותר סקסי, תופסים המפרסמים שתי ציפורים נאות בפריים אחד. "השכנה המתוקה" פוגשת את "לארה קרופט" (או שמא זאת בעצם זינה הנסיכה הלוחמת?) בחליפת עור, שלמרות שתי הבליטות שלה לא מאוד מחמיאה. השילוב בין השתיים מוביל למיתוג וללוק אליהם התכוון המפרסם – איכותי אך גם ממזרי, סכריני ולא מאיים ובו בזמן חובב סכנות וסקס.

ומה פלס מרוויחה מכל זה, מלבד סכום נאה של מזומנים? בשבילה זה ניסיון נוסף לנער מעליה את התדמית הנקייה. כעת, כשהיא איננה נשואה באושר יותר, מה שבאמת מעניין אותה הוא לא עוד סיפור אהבה בנאלי אלא רק אקשן, כמו למשל הגברברים המסוקסים שהיא חובקת לאחרונה. פלס, שרגילה לשתף את קהל קוראיה ומאזיניה בחייה האישיים, עושה את אותו תרגיל גם פה – היא אינה עוד דמות על המרקע, ובסגנון האופייני לה (ריאליטי סטייל), היא מתכוונת למה שכתוב בתסריט – "אני קרן פלס ומה שאני באמת אוהבת זה אקשן".

אז למרות שכתיבה גאונית ורעיונות מקוריים אין כאן, ולמרות שפלס לא ממש משכנעת, אנשי הקריאייטיב הצליחו לייצר את הבאזז הרצוי. הקשר בין הדמות של פלס בפרסומת ובין החבילה המוצעת – "לראות יותר ממה שאתם אוהבים" – לא ברור במבט ראשון. אבל נראה שכל העוסקים במלאכה בכל זאת יצאו נשכרים – yes קיבלו את הרעש הרצוי, אנשי מקאן אריקסון קיבלו תקציב מטורף על עבודת קריאייטיב בטוחה וללא סיכונים, וקרן פלס גזרה קופון.

ואנחנו? אנחנו קיבלנו הצצה לפריים הנכסף, זה שעליו נבנה קמפיין שלם, זה שגורם לבנות לרצות להבין מה בדיוק קורה שם, ולבנים להתקרב אל המסך לקצת "אקשן". ואם אתם בעניין של ציצי – אין ספק שראיתם יותר ממה שאתם אוהבים.

קרן פלס
פלס. ברור למה אי אפשר להפסיק להסתכל על הפרסומת.

לייק לפטריה בפייסבוק

תגובות
Loading...