שעשועון ‘אל תבחר בי’ – אסטרטגיית ההפחדה של הפניקס

אתמול (יום שבת 21.1.2012) עלתה פרסומת חדשה של הפניקס ‘אל תבחר בי’  אשר החלה לעורר רעשים ברשת בכלל ובעמוד הפייסבוק של הפניקס בפרט.  בפרסומת אנו חוזים בשלושה אנשים שמנסים לשכנע את הקהל (בתפקיד הקהל: סרטן) שלא יבחר בהם, או יותר נכון, ינסה להדיח אותם. לאחר תחינות לסרטן שלא ייבחרו, שלושת ה”מתמודדים” עוברים לשלב ההצבעות, שם הם מחזיקים ידיים ונראה שרק חסרים ארז טל ואסי עזר שיגידו לנו “להמשיך להצביע כי מדובר על יתרון קל לאחד המתמודדים, הכל יכול עוד להשתנות, מי יזכה בפרס הגדול?!”.

לאחר שאחת המתמודדות נבחרת על ידי הסרטן, היא מגיעה לאסותא שם מחכה לה “צוות מנצח” שמלווה אותה “בכפוף לתנאיי הפוליסה” בהתמודדות עם הסרטן. הצופה הממוצע יזוז ככל הנראה באי נוחות על הכיסא כשיצפה בפרסומת הזאת. ברור שלא מדובר פה במוצר סקסי ופשוט לשיווק, אך נראה שמשרד הפרסום ‘ענבר – מרחב’ לקח את אסטרטגיית ההפחדה צעד אחד רחוק מדי.  כמו כן השימוש ב”נתון הסטטיסטי” שאחד מכל מכל שלושה אנשים בישראל עלול לחלות במחלת הסרטן נראה מעורפל ולא ברור מספיק. גם התהליך אותו עוברת המתמודדת אשר נבחרה על ידי הסרטן מרגע ההודעה נראה כמו טיול שנתי ולא כמו סבל אינסופי, כפי שקורה במציאות.

מרבית הישראלים עדיין לא הפנימו את החשיבות של ביטוח בריאות, במציאות העגומה שלנו בה שירותי השב”ן הניתנים על ידי קופות החולים (מגן זהב, כללית מושלם וכו’) פשוט אינם מספיקים למצבים בהם יזדקקו באמת לתרופות מצילות חיים. חבל רק, שאם כבר עושים פרסומת בנושא כל כך חשוב, עושים זאת בדרך מטרידה של הפחדה בלי טוב טעם ובצורה, איך לומר בעדינות, לא הכי אמינה.

 

מומחה לקידום אורגני ויוצר תוכן ותיק בעולמות טכנולוגיה, צרכנות, סקירות והשוואות מוצרים, פנאי ובידור.
במידה ועלתה לכם שאלה בנוגע לתוכן שקראתם בכתבה מוזמנים לפנות אלינו למייל [email protected] ונשמח לעזור לכם.

לייק לפטריה בפייסבוק