עונת הפסיכומטרי החלה – יואל גבע נגד קידום

כל מי שנכנס לעיר ראשון לציון, עיר הולדתה של הפטריה, מרצונו או כי הכריחו אותו, לא יכול שלא להיתקל בסדרת שלטי הפרסומת. במקרים רבים נתקלים בשני מוצרים מתחרים המפרסמים  באותו שטח פרסום בדיוק, האחד מול השני. הפעם, לקראת מועד הפסיכומטרי הפופולארי ביותר המכונה גם “מועד אפריל”, דו קרב בין 2 בתי הספר הגדולים בארץ לפסיכומטרי, “קידום” ו”יואל גבע”. לאורך השנים, ניתן להבדיל בין 2 החברות האלה, גם דרך שיטת הפרסום שלהם. בקידום, תמיד תהיה סיסמא מנצחת כלשהי. נסיון למכור את הקורס, לומר שהוא הטוב ביותר. “לך תצטיין” הייתה הסיסמא שליוותה את רוב הקמפיינים הקודמים של קידום, אבל ב 2-3 הקמפיינים האחרונים, השתחררו שם מעט מהסיסמא עתיקת היומין, לטובת הקידמה. הפעם, בחרו בקידום במודעה דמוית פרופיל פייסבוק, עם תמונות מורי בית הספר המבשרים על אחוזי ההצלחה של התלמידים שלהם להתקבל ללימודים, אחוזי קבלת ציונים גבוהים ועוד. כרגיל, מדובר בסטטיסטיקה שאף אחד מכם לא באמת יכול לבדיוק בעצמו. לכן אני מוצא את הפרסום הזה כמזלזל מעט באינטיליגנציה הבסיסית שלנו.

ביואל גבע, לאורך שנים, דואגים לשמור על פרופיל נמוך יחסית. כחלק מהגישה המרכזית ביואל גבע, לפיה הקורס מוכר את עצמו, מעולם לא ראיתם או תראו פרסומת של יואל גבע בטלויזיה. ליואל גבע יש מוניטין גבוה במיוחד שנבנה לאורך שנים לפיו הוא בית הספר הטוב ביותר לפסיכומטרי. אחת לשנה לערך יוצאים שם בקמפיין פרסום בשלטי חוצות, שלא השתנה הרבה עם השנים. לא תראו שם סטטיסטיקות, ציונים, מורים, נסיונות שיכנוע, והכי חשוב, לא תראו שם נסיון עימות חזיתי עם אחד מבתי הספר, כפי שמגוון חברות פסיכומטרי נוהגות לעשות.הסיסמא המובילה היא “תשאל את החברים שלך”. הסלוגן הזה מלווה את יואל גבע כבר שנים, ולדעתי הוא אחת מסיסמאות השיווק הטובות ביותר שנרקחו כאן בשנים האחרונות. למה? כי זה פשוט נכון. כמעט כל מי שתשאלו אותו יגיד לכם שיואל גבע, הוא כנראה בית הספר הטוב ביותר לפסיכומטרי. מנסיון אישי ומידע מקיף בנושא, הוא אכן הקורס הטוב ביותר מבחינת שעות, מורים, יחס אישי וכמובן השיטה והגישה.

בשלט הפרסומת של יואל גבע, לא מנסים למכור לך שום דבר. אומרים לך דבר פשוט. אתה רוצה פסיכומטרי? רוצה להצליח? תשאל את האנשים שאתה הכי סומך עליהם – החברים שלך. הם כבר יפנו אותך אלינו. אין דרך טובה יותר להביע אמינות, אמת בפרסום וכתוצאה מכך לגרום לך לחשוב – הם שונים. בדו קרב הזה, הפטריה בוחרת ביואל גבע, וממליצה לכל מי שצריך פסיכומטרי, לוותר על הסקרים, על הסטטיסטיקות וכו’, ולשאול את החברים שלו. הם כבר ישלחו אתכם ללינק הבא:

“יואל גבע – בית הספר לבגרות ופסיכומטרי”

לייק לפטריה בפייסבוק