4 דברים שאולי פספסתם בפרק החדש של משחקי הכס

הפרק השישי והלפני אחרון של בעונה השביעית של משחקי הכס שודר אתמול באופן רשמי (אחרי שהודלף מוקדם יותר לרשת השבוע) ואפשר לומר בוודאות שהוא היה אחד הפרקים הכי טובים של העונה. הפרק היה גדוש באירועים מעניינים וכלל הרבה אקשן והתפתחויות חדשות ששינו את מאזן הכוחות של ווסטרוז.

כרגיל, בין שלל הסצנות המרהיבות והמותחות היו גם כמה פרטים קטנים שסיכוי סביר שלא שמתם לב אליהם ואולי יתפתחו בעונה הבאה ויתבררו כחשובים. ריכזנו עבורכם 4 דברים כאלה ואתם מוזמנים לקרוא וגם לשתף אותנו במחשבות שלכם על הפרק האחרון, ולנחש יחד איתנו מי מהדמויות הולכת למצוא את מותה בפרק האחרון של העונה בשבוע הבא. מה שבטוח יהיה מעניין.

החרב של ג’ון

באותו רגע מותח ומורט עצבים כשג’ון נופל למים הקפואים ובקושי מצליח לצאת משם היה משהו מאוד מוזר שקרה לחרב שלו. בסצנה אנחנו רואים את החרב של ג’ון שנמצאת על קצה הקרח, רגע לפני שג’ון יוצא מהמים, הזאב שמחובר לחרב משנה את הצבע של העיניים שלו,

מדובר בשבריר שנייה אבל ככל שמסתכלים על הגיף של הסצנה (שמצורף למטה) זה נראה כאילו מישהו השתלט על החרב ממש כמו שבראן משתלט על עורבים וחיות אחרות. מה אתם חושבים, האם גם אתם רואים את השינוי בצבע העיניים של הזאב ומה לפי דעתכם יכולה להיות הסיבה לכך?

משחקי הכס לונג קלואו

ילדים זה שמחה

כשג’ון נותן לג’ורה את החרב שלו, לונג קלואו, אותה קיבל במתנה מהמפקד של משמר הלילה (אבא של ג’ורה) הוא מסרב לקבל אותה ואומר לו שהחרב היא שלו כי זאת היתה ההחלטה של אבא שלו והוא מאחל לג’ון שיעביר אותה הלאה לילדים שלו. לג’ון כמובן אין עדיין ילדים ונשאלת השאלה האם בכלל ג’ון יכול להביא ילדים אחרי שהגוף שלו בעצם מת והוחזר לחיים.

יוצרי הסדרה גם זורעים לנו מחשבות נוספות על עניין הצאצאים, ירושה והמשכיות בסצנה בה דאינריס מדברת עם טיריון והוא מנסה לגעת בנושאים כמו מה בעצם יקרה אחרי שהם ינצחו ללא הצלחה ובעיקר מרגיז את דאינריס שמשוכנעת שהיא לא יכולה להביא ילדים. אבל הסצנה הזאת כמובן לא היתה סתמית או מקרית, נותנים לנו להבין שזה הולך להיות נושא שיעסקו בו גם בהמשך וכרגע מכינים את הקרקע לקראת הדברים שיקרו בעונה הבאה.

בסיום הפרק, דאינריס אומרת לג’ון שהדרקונים הם הילדים היחידים שאי פעם יהיו לה. אבל בכמה מהפרקים הקודמים, כולל פרק 2 של העונה הנוכחית, היא אומרת שכיוון שהיא טרגארייאנית היא בעצמה דרקונית (גם אולנה טיירל קוראת לה כך). לכן אנחנו מניחים שכל ילדיה יהיו דרקונים, בתנאי שגם אביהם יהיה נצר למשפחת טרגאריין.

דאינריס וג'ון

דאינריס בטוחה שהיא “הטרגאריין האחרון”, ולכן היא פשוט יוצאת מנקודת הנחה שאין לה “דרקון” נוסף להביא איתו ילדים. אבל! לפי התאוריה הרווחת, ג’ון הוא בנו של ראיגר טרגאריין, אחיה של דאינריס, מה שהופך אותו לאחיין שלה ולטרגאריין בעצמו. לכן ג’ון הוא דרקון, על פי הגדרתה של דאינריס, מה שאומר שהאפשרות שהם יביאו יורשים יחד – עדיין פתוחה (הרי ברור שזה הכיוון אליו מכוונים הכותבים, אז למה להתכחש לזה?).

מוזמנים לראות פה את הרגע המרגש בו דאינריס מדברת עם ג’ון אחרי שהוא חזר והיא אומרת לו שהדרקונים הם הילדים היחידים שיהיו לה. נשמח שתכתבו לנו בתגובות מה אתם חושבים, האם לדאינריס לא יהיו ילדים יותר? האם היוצרים של משחקי הכס מכוונים אותנו למחשבה שהיא וג’ון יהיו יחד?

https://siriaslee.tumblr.com/post/164287116378/ishipwhatiship247-look-at-my-babies-in-love

המקום בו ג’ון והחוליה שלו נתקעו

בפרק הפותח של העונה השביעית של משחקי הכס, טורוס ממיר הראה לכלב הציד, סנדור קלגיין, חיזיון שנגלה אליו בלהבות של המדורה. הכלב אמר שהוא רואה הר בצורה של ראש חץ, וצבא של מתים מהלכים. בפרק הנוכחי אנחנו מגיעים להר שהוא ראה בחיזיון.

אם נחזור אחורה לפרק 5 בעונה 6, לסצנה בה ילדי היער יוצרים את מלך הלילה, אפשר לראות שזהו אותו המקום בו הם נמצאים. הר מחודד, לידו מפל (שקפא לא מכבר), ומספר אבנים גדולות מספיק כך שהשלג מעבר לחומה לא יכסה אותן. יכול להיות שהמהלכים הלבנים מתקדמים לכיוון החומה כי מטרתם היא להגיע למקום הזה, המקום בו יצרו אותם.

האם הם רוצים להתנקם בילדי היער? האם בכלל יש להם משהו נגד בני האדם, או שאנחנו סתם עומדים בדרכם בדרך למטרה גדולה יותר? ואם האחרון הוא הנכון – למה הם תוקפים אותנו כל הזמן?

משחקי הכס קלגיין

והנה מבט נוסף על הדימיון המוזר בין שני המקומות, נראה שהסצנה צולמה באותו המקום.

2

RIP וויסריון

שלושת הדרקונים של דאינריס קרויים של שמם של שלושה אנשים בחייה: דרוגון על שם חאל דרוגו, ראיגל על שם אחיה ראיגר, ו-וויסריון על שם אחיה ויסריס. ויסריס ללא ספק היה הכי רע מבין השלושה (הוא התעלל באחותו ומכר אותה לדותראקים במטרה לקנות לעצמו צבא שיכבוש את ווסטרוז), לכן זה היה פואטי שדווקא הדרקון שקרוי על שמו הוא זה שמת ועבר לצד האפל.

שימו לב שכאשר שויסריון מת דאינריס לא מגיבה בבכי או צעקות. האם הוא היה הכי פחות אהוב עליה? בכל מקרה, למרות שהיינו מאוד עצובים לראות את וויסריון נפגע ומת, המוות שלו קירב בין ג’ון לדני והאירוע הזה מהווה סמן דרך חשוב בביסוס היחסים שלהם.

3

4

הערת שוליים: המת המהלך שהם הצליחו ללכוד נלקח למעלה המלך, לסרסי, על ידי כלב הציד. ידוע שההר הוא משרתה הצמוד של סרסי. דרבי קלגיין קרוב מתמיד, כה מרגש. נתראה בפרק סיום העונה השביעית של משחקי הכס.

לייק לפטריה בפייסבוק