גניבת כרטיסי האשראי – מי ניצל זאת לחגיגת לייקים?

כולם כבר מודעים לפרשה שהתפוצצה אמש ב ynet לעת ליל. האקרים סעודים פרצו וגנבו מאות אלפי (כך לפחות לפי הדיווחים הראשונים) פרטי כרטיסי אשראי של גולשים ישראלים שביצעו עסקאות ברשת. מבלי להיכנס לפרטי הפרשה שנטחנת וסביר שתיטחן עוד רבות בימים הקרובים באמצעי התקשורת, אנחנו יכולים לספר לכם, שיש מי שידע לנצל במהירות וביעילות את הפרשה המסעירה הזאת לטובת העלאת המורל בעמוד הפייסבוק שלו.

דורי בן ישראל קריו מפרסם באתר מזבלה ידיעה נחמדה. בלילה כלכלי, תכניתו של שרון גל, חשפו כי בידיהם חלק משמו תהאנשים אשר פרטי האשראי שלהם נגנבו. בצעד חכם ביותר, החליטו בערוץ 10 ובלילה כלכלי לא לחשוף את הפרטים באתר הבית שלהם נענע 10, אלא דוקא בעמוד הפייסבוק של לילה כלכלי. וכך, בשני חלקים (שני פוסטים שונים) פרסמו את רשימת השמות המאוד חלקית. בתוך שעה, קפץ מספר הלייקים בעמוד של לילה כלכלי בכ- 11 אלף לייקים (!!).

אין ספק שמדובר במהלך מבריק. רבים הפעמים שפרשות מסוג זה מנוצלות באופן ציני על ידי עמודיי פייסבוק קקיוניים לאיסוף לייקים במרמה, אך במקרה הזה מדובר במהלך נכון וחכם, שלא פגע באף אחד, אפילו להיפך. לילה כלכלי נחלצה לעזרת הציבור, רק בחרה לעשות זאת בפלטפורמה המתאימה, שתתגמל אותה כראוי על ההישג של פיצוח שמות האנשים מהם נגנבו פרטי האשראי.

את השינוי ניתן לראות בצילום המסך הכפול שהעלה בן ישראל לעמוד הפייסבוק שלו ולאתר המזבלה.

לייק לפטריה בפייסבוק